Wednesday, May 07, 2008

#524 - Tuesday and Wednesday

ENGLISH

These last 2 days have been long days for me, but fun, haha... . Yesterday I gotta go to my campus at 9 AM since there was a 'Dies Natalis' (anniversary) ceremony of my department. After all the official thingy had been done, we had lunch (hahaha, a great thing: I saved more money from breakfast post, LOL). Then suddenly my friends and I made a plan to watch a movie later in the afternoon (at 3.30 PM since one friend and I had a lecture to attend at 1 PM) and we accepted it.

So, at 3 PM we went to Paris van Java. Our other friends had bought us the tickets and we watched 'Ironman'. My review about this movie can be read here, but overall I think it's a cool movie. I rate it 4 out of 5.

Then, we had dinner at KFC. Well, on our way there, we met our campus' rector (head of the university). On KFC, suddenly the electricity went off!! What!?!?!? Okay, so that was my third time experience experiencing blackout in a mall. The first one was at this time at Istana Plaza and the second time was at this time at Malioboro Mall last March. That was kinda weird, haha... . There we just hanged out and had a chit chat until 7.30 PM. However, on our way back to the parking lot we met another TU Staff (the one that I have ever written about at my private blog at this entry). Then we went back home.

Today has been another long day. I gotta be at campus at 9 AM to attend a meeting with the vice-rector about an upcoming program and OSPEK next August. For the OSPEK thingy, we still haven't come with an agreement, haha... . Then I had lectures from 11 AM right until 5 PM. Wooh, so tiring.

I just watched American Idol, and I think David Archuleta was the best this week. As always, Jason Castro was the weakest and I agree with Simon, he needs to pack his suitcase this week. Hopefully that thing will really happen!! hahaha... .

::: Ironman

::: Ironman's poster

BAHASA INDONESIA

Dua hari terakhir ini benar-benar 2 hari yang panjang deh untuk saya, tapi cukup menyenangkan sih, haha... . Kemarin aku mesti pergi ke kampus jam 9 pagi soale akan ada perayaan 'Dies Natalis' (ulang tahun) fakultas. Habis semua acara resminya ada makan-makan deh (lumayan deh saya bisa ngirit biaya makan pagi, LOL). Trus tiba2 entah kenapa temen2 dan saya membuat rencana untuk nonton deh siang harinya (jam 3.30 sore soale aku sama 1 temenku ada kuliah jam 1 siang) dan kita menerima ajakannya.

Jadi, jam 3 sore kita pergi ke Paris van Java. Temen2 yang lain uda kesana duluan dan uda beli tiketnya dan kita nonton 'Ironman'. Review saya tentang film ini bisa dibaca disini, namun secara keseluruhan aku rasa filmnya keren loh. Aku kasi nilai 4 dari 5 deh.

Trus kita makan malam di KFC. Hmm, dalam perjalanan kesana tau2 kita ketemu sama rektor (kepala kampus) kampus tuh. Di KFC, tiba-tiba listriknya mati!! Apa!?!?!? Oke, jadi kemarin adalah kali ketiga tuh aku mengalami mati lampu di sebuah mall. Pertama kali adalah pada waktu ini di Istana Plaza dan yang kedua adalah pada waktu ini di Malioboro Mall Maret kemarin. Aneh juga yah, haha... . Disana ya kita ngobrol2 gitu sampe jam 7.30 malam. Nah, pas lagi mau jalan balik ke tempat parkir taunya kita ketemu dah sama seorang staff TU (yang pernah saya bahas di blog privat pada posting ini). Trus kita balik deh.

Hari ini juga merupakan hari yang panjang nih. Aku mesti uda di kampus jam 9 pagi soale mesti ikutan rapat gitu sama wakil rektor tentang sebuah acara yang akan datang dan rapat tentang OSPEK Agustus besok. Untuk yang OSPEK kita masih belum mencapai kesepakatan sih, haha... . Trus masa saya harus kuliah non-stop deh dari jam 11 sampe jam 5 sore. Waaah, cape bgt dah.

Aku baru aja nonton American Idol, dan aku rasa David Archuleta adalah yang terbaik minggu ini. Seperti biasanya, Jason Castro adalah yang terlemah dan aku setuju dengan Simon, dia perlu mengepak kopernya deh minggu ini. Semoga ini beneran menjadi kenyataan dah!! hahaha... .

No comments:

Post a Comment