Sunday, August 05, 2007

#386 - FRS & Semester III

ENGLISH

One main reason why I came back to Bandung about 3 weeks before the normal lecture-days start was because I gotta attend an FRS in my campus about my third semester.

Well, that's why last Thursday I went to my campus (a lot of things happened on Thursday, including an annoying thing which can be read here).

Hmm, following the pattern here, finally my GPA on my second semester was 3.91. That was a slight increase from the first semester (0.02 increase, ha3... :D). Btw, this entry also answered my anxiety that I wrote here. The details:
- Discrete Math. Final score: 97 (A)
- Second Calculus. Final score: 83 (A)
- Computer Programming. Final score: 80.x (A)
- Computer Programming Labwork. Final score: 102 (A) >> wakakaka, exceeding the maximum score (100) because I got an extra 17 points on my final exam resulting the score of 117, huahahahahaha... lol
- Macro Economy. Final score: 82 (A)
- Linear Programming. Final score: 94 (A)
- Civil Education (Kewarganegaraan). Final score: 71 (B)
- LOGIC. Final score: 80 (A)

Yaaayyy!! Lucky I got a for LOGIC, as you can read here, my real score was 79.9, only 0.1 more to 80 which starts the score "A". Before I went back to Jogja I spoke to my lecturer "asked for his sympathy", ha3... ;) Lucky he covered up the 0.1 different made it to 80 = A, ha3... :)

Btw, for the third semester I take 24 credits (maximum number). As you can also read here, I didn't take the Short Semester and planned to take "Linear Algebra" on the third semester. And here I go, I take that subject next semester. Wish Me Luck, ha3... :) Btw, I'm not taking any MKU subject this semester... :D

There are another 2 GREAT THINGS next semester. First, even though I take 24 credits, I still have one (excluding Sunday) day OFF and it is Monday!! Yaaayyy!!! If on the first semester my day off was Tuesday, on second semester it was Saturday, and now it's Monday!! That's great since Monday is after Sunday means I have a 2 consecutive off-days in a week, ha3... :) Second, there will be NO lecture which starts at 7 AM. All days will start at 11 AM except for Friday which will start at 9 AM. Yaaaayyy!!! Ha3... :) I will not need to get up very early this semester!! Huahahahahahahahaha

BAHASA INDONESIA


Satu alasan utama mengapa saya dateng ke Bandung sekitar 3 minggu sebelum hari kuliah normal dimulai adalah karena aku perlu menghadiri FRS di Kampus tentang semester ketiga saya.

Makanya kemarin Kamis aku pergi ke kampus (banyak hal terjadi di hari Kamis, termasuk hal super menyebalkan yang bisa dibaca disini).

Hmm, mengikuti pola disini, akhirnya IP semester kedua kemarin adalah 3,91. Ada sedikit peningkatan dari semester pertama sayah (naik 0,02, ha3... :D). Btw, posting ini juga menjawab rasa penasaran saya yang aku tulis disini. Detailnya:
- Matematika Diskret. Nilai akhir: 97 (A)
- Kalkulus dua. Nilai akhir: 83 (A)
- Pemrograman Komputer. Nilai akhir: 80,x (A)
- Praktikum Pemrograman Komputer. Nilai akhir: 102 (A) >> wakakaka, melebihi nilai maksimal (100) soale aku dapet nilai ekstra 17 poin di Ujian Akhir-ku yang menghasilkan nilai 117, huahahahahaha... lol
- Ekonomi Makro. Nilai akhir: 82 (A)
- Pemrograman Linear. Nilai akhir: 94 (A)
- Kewarganegaraan. Nilai akhir: 71 (B)
- LOGIKA. Nilai akhir: 80 (A)

Yaaayyy!! Beruntung untuk LOGIKA, seperti yang bisa dibaca disini, nilai asli saya adalah 79,9, cuma beda 0,1 doank dari 80 yang memulai nilai "A". Sebelum aku balik ke Jogja aku ngomong sama dosenku "minta belas kasihan", ha3... ;) Untung beliau menutupi yang 0,1 itu dan membuatnya menjadi 80 = A, ha3... :)

Btw, untuk semester ketiga aku ngambil 24 sks (jumlah maksimum). Seperti yang bisa dibaca disini, aku nggak ngambil Semester Pendek dan berencana mengambil "Aljabar Linear" di semester tiga. Dan beginilah, aku ngambil tuh mata kuliah. Doakan saya yah, ha3... :) Btw, aku gak ngambil satupun mata kuliah MKU nih semester ini... :D

Nah, ada lagi 2 HAL HEBAT semester besok. Pertama, walaupun aku ngambil 24 sks, aku masih punya satu (nggak termasuk Minggu loh) hari libur dan itu adalah Senin!! Yaaayyy!!! Kalo di semester satu hari liburku adalah Selasa, di semester dua Sabtu, dan semester ini Senin!! Bagus soale Senin kan setelah Minggu, artinya aku punya 2 hari libur berturutan dalam seminggu, ha3... :) Kedua, NGGAK akan ada kuliah yang dimulai jam 7 pagi. Semua hari akan dimulai jam 11 pagi kecuali Jumat yang mulai jam 9 pagi. Yaaaayyy!!! Ha3... :) Aku nggak akan perlu deh untuk bangun pagi sekali semester ini!! Huahahahahahahahaha

No comments:

Post a Comment