Thursday, December 03, 2009

#777 - It's December!!

ENGLISH

Wow, how time flies!! Now we are already in the last month of 2009, December. Well, the month that we are in now is December really excites me. It means that within two weeks, most of my "burdens" will be all relieved. I have got confirmation to have my final presentation of my thesis on December 15th, 2009, in less than two weeks from now!! :) Sure after that I still need to work on my thesis, probably revising the paper, but the pressure will be off and I still can enjoy my holiday.

Well, I was kinda in a stress mode last Monday. I got an "extra" task to work on my thesis. Well, actually the task is really interesting and I am more than happy to do that because I like the material: making a program. However, the problem was that at that time I still had two assignments from other classes to be completed by the end of this week. Beside that, I still need to create my final presentation slide, right? Those assignments aren't all the things I have to execute in these two weeks. So, at that time I felt that I had so many things to do and finish within two weeks, and none of them was easy.

Then, after taking a bit break and clear my mind, I knew how to solve the problem. I just need to organize my schedule to execute all the tasks. I have done one big assignment from a class yesterday and I will execute the other task next Saturday. Now I can focus on the "extra" task of my thesis and I still have next week to create my final presentation slide. I will also need to check and mark two assignments from one class I teach this weekend because next week the final score must have been done to meet the deadline. Plus, next week will also be the first of final examination week, and I will have two exams next week. Therefore, actually the scheduling is still a little bit tight. However, I know that if I follow my planning properly I will surely be able to execute all my assignments well. :)

Haha, wish me luck!! :-)

BAHASA INDONESIA

Wow, waktu cepat amat yah!! Tiba2 nih kita sudah berada di bulan terakhir di tahun 2009, Desember. Ini berarti bahwa dua minggu lagi, semua "beban"-ku akan terselesaikan. Aku sudah dapat konfirmasi untuk sidang skripsi tanggal 15 Desember 2009, kurang dari dua minggu dari sekarang!! :) Tentu saja setelah itu akan masih ada kerjaan sih yang berhubungan sama skripsi, misalnya merevisi tulisan skripsinya, tapi setidaknya bebannya kan akan bebas dan aku bisa menikmati liburan kan.

Hmm, Senin kemarin aku berada dalam mode stress nih. Aku mendapat tugas "ekstra" pada skripsiku. Yah, sebenernya tugasnya menarik banget tuh dan aku sangat senang untuk mengerjakannya soalnya aku suka materinya: bikin program. Cuma masalahnya, waktu itu aku masih ada dua tugas besar dari kuliah lain yang harus sudah jadi minggu ini. Di samping itu, aku juga harus segera membuat slide presentasi untuk sidangku kan? Tugas-tugas itu bukan semua hal yang harus aku kerjakan dua minggu ini lho. Makanya waktu itu aku merasa koq ada buanyak sekali yang harus aku kerjakan dalam tempo dua minggu ya, dan tidak ada yang mudah.

Trus, habis istirahat sebentar dan menenangkan pikiran, aku tahu bagaimana memecahkan masalah itu. Solusinya sederhana, aku hanya perlu mengatur jadwalku untuk menyelesaikan semua tugas. Satu tugas besar dari satu kelas sudah beres kemarin dan tugas lain akan dikerjakan hari Sabtu nanti. Sekarang aku bisa fokus pada tugas "ekstra" skripsiku dan aku masih punya minggu depan untuk menyelesaikan slide presentasi sidangku. Aku juga harus mengoreksi dan ngasi nilai dua tugas dari satu kelas yang aku ajar semester ini nih wiken ini soalnya nilai akhirnya mesti sudah jadi minggu depan untuk memenuhi deadline-nya. Plus, minggu depan itu adalah minggu pertama dari minggu ujian akhir, dan aku akan ada dua ujian akhir minggu depan. Makannya walau begitu, jadwalnya masih cukup padat juga. Namun, aku percaya sih kalau aku mengikuti pengaturan jadwalku dengan baik, pasti semua bisa diselesaikan dengan baik. :)

Haha, doakan aku ya!! :-)

1 comment: