Monday, December 07, 2009

#778 - A New Week

ENGLISH

Another week has started, and now it's about seven days before my final presentation next week. This week I must face two final exams on Wednesday and Thursday, wew, but my mind now focuses on my final presentation next week because I still have several things to do to prepare for it. I have finished the program my supervisor gave me last week but I still need to check it. Well, I feel like I am such in a big amount of stress this week and I really hope I could deal with all this week's pressures and execute all things I need to!! hahaha :)

There's nothing much happened lately since, well, clearly I devoted most of my time to my final work (thesis) lately, hahaha. Well, there were also several assignments due last week and some problems kinda pissed me off, but I learn something from that :)

One thing which kinda frustrates me lately was my super BAD internet connection, it barely connects to the internet. Most of the time, when I try to connect, it fails. Just like right now, it's connected to the internet but because it's so damn slow, I can't access anything but google, wew, that's kinda useless right? Damn. Note: now I use my brother's laptop to surf the net :)


BAHASA INDONESIA

Minggu yang baru sudah dimulai, dan sekarang sudah tinggal tujuh hari lagi sebelum sidangku minggu depan nih. Minggu ini aku harus menghadapi dua ujian akhir, di hari Rabu dan Kamis, wew, tapi koq pikiranku terfokus banget ke sidang yah karena ada beberapa hal yang harus aku persiapkan untuk itu. Aku sudah menyelesaikan program yang minggu lalu dikasi pembimbingku itu sih dan aku masih harus mengeceknya. Hmm, kayanya aku akan berada dalam stress yang besar nih minggu ini, mudah2an aku bisa melaluinya dengan baik dan bisa mengerjakan semua yang harus aku selesaikan minggu ini dengan baik!! hahaha :)

Nggak banyak yang terjadi akhir-akhir ini karena, hmm, ya karena memang akhir-akhir ini kebanyakan waktu aku curahkan pada skripsi, hahaha. Yah, memang ada beberapa tugas lain yang harus selesai minggu lalu dan beberapa masalah membuat aku agak sebal, cuma aku belajar banyak darinya :)

Satu hal yang membuat aku jengkel banget adalah koneksi internetku yang JELEK banget, hampir nggak connect lho. Kebanyakan waktu, ketika aku mencoba connect, eh nggak nyambung. Kaya sekarang ini nih, nyambung sih ke internet cuma karena saking lambatnya, nggak bisa akses apa-apa kecuali google aja, wew, nggak berguna kan? Sial. Catatan: sekarang aku pake laptop adikku untuk internetan :)

No comments:

Post a Comment