Monday, June 05, 2006

Monday Story and Rumor (One More Interlude)

ENGLISH

Just as you know, I am still on holiday today (after UAN we are free... . We just have to go to school 2 weeks later, 19th June, to see our UAN and UAS result). So, what did I do today??

This morning, I got up at 9 AM (this is one thing that I really love about holiday, we can get up whenever we want... :D). Then, I played computer just for a while, because my brothers' friends came to our house and just like usual, they wanted to play this computer. OK, then I moved downstair, turned the TV on and hoped tried to find interesting program to watch, but unfortunately, I couldn't find any. So, because there was nothing to do, I just lounged on the bed and read some comics, and of course, the sleeping virus attacked me and I fell asleep. After 1 hour sleeping, I woke up and had lunch.

At 1.30 PM, I went to my friends' home, picked them up, and went to Toga Mas Bookstore. I bought some books and magazine there (something to read during the holiday), then because we still had much time, we just went around the city and looked at the city after the earthquake.... :) Finally, I witnessed saw Gramedia Building in General Soedirman Street which was pretty heavily damaged. I didn't take the picture, but I think there are so many other webs that provide show us the pics of Yogyakarta recently after the earthquake. The traffic here in Yogyakarta now is also not as comfortable as before the earthquake, there are so many trucks and so many motorbikers drive carelessly (they endanger not only themselves but also the other people). Then, we had dinner at Kiko Restaurant and went back home.

After the earthquake, there are so many rumors here which spread via sms. The latest rumor says that according to CNN, there will be another earthquake next Wednesday, the earthquake is even bigger than the 27th May 2006 earthquake and potentially causes tsunami. For me, that doesn't make any sense. If it's true that CNN says that (or at least the institution that came up with that prediction), of course the same news will also be announced here via television or newspaper, not via sms. Then, last week, there was a similar rumor, but that rumor used the name BBC. Hmmm.... . I'm tired of this.... . Now, the activity of Merapi raises and potentially will erupt in days. Hope the eruption is not dangerous or causes another disaster here in Jogjakarta, one big earthquake is more than enough..... :(

Well, tomorrow is "Satan" day, 06-06-06....

INDONESIAN

Seperti yang sudah diketahui, aku hari ini masih dalam suasana liburan (habis UAN kan kita bebas.... . Kita cuma harus ke sekolah 2 minggu lagi, tanggal 19 Juni, untuk melihat hasil UAN dan UAS kita). Jadi, apa yang aku lakukan hari ini??

Pagi ini, aku bangun jam 9 pagi (ini adalah satu hal yang sangat aku sukai tentang liburan, kita bisa bangun bebas kapanpun kita mau.... :D)> Trus aku main komputer cuma sebentar, soalnya temen-temennya adikku dateng ke rumahku, dan seperti biasa, mereka mau memainkan komputer ini. OK, aku pindah ke lantai bawah, nyalain TV, dan berharap mencoba untuk mencari acara TV yang menarik untuk ditonton, sayangnya aku nggak menemukannya. Jadi, karena nggak ada yang mesti dilakuin, ya udah aku tiduran di ranjang sambil baca beberapa komik, dan tentu aja, virus tidur menyerangku, dan aku merasa ngantuk. Setelah tidur selama 1 jam, aku bangun trus makan siang.

Jam 1.30 siang, aku pergi ke rumah temenku, menjemput mereka, dan pergi ke Toko Buku Toga Mas. Aku beli beberapa buku dan majalah disana (untuk bahan bacaan selama liburan), trus karena kita masih punya banyak waktu ya udah kita jalan-jalan keliling Kota Yogyakarta dan melihat kota setelah gempa bumi.... :) Akhirnya aku menyaksikan melihat Gedung Gramedia di Jalan Jenderal Soedirman yang rusak lumayan parah. Aku nggak ngambil gambarnya sih, cuma kan ada banyak web tuh yang menyediakan menunjukkan gambar-gambar dari Yogyakarta setelah gempa bumi. Lalu lintas di Yogyakarta juga sekarang nggak senyaman sebelum gempa bumi, banyak banget truk di jalan dan banyak banget pengguna motor yang nyetirnya nggak hati-hati (mereka kan nggak hanya membahayakan diri mereka sendiri, tapi juga orang lain tuh). Trus, kita makan di Restoran Kiko dan balik ke rumah.

Setelah gempa bumi, banyak isu sekarang yang menyebar melalui sms. Isu terbaru berkata berdasarkan CNN, akan ada gempa bumi lain besok Rabu, gempa ini bahkan lebih besar daripada gempa tanggal 27 Mei 2006 dan berpotensi untuk menimbulkan tsunami. Untuk aku, isu ini nggak masuk akal. Kalo bener CNN mengatakan itu (atau paling nggak lembaga yang mengeluarkan prediksi itu), tentu saja berita yang sama akan diumumkan melalui televisi atau koran, tapi bukan melalui sms. Trus, minggu lalu, ada isu yang serupa, tapi menggunakan nama BBC. Hmmm.... . Aku capek sama hal ini.... . Sekarang, aktivitas Gunung Merapi meningkat dan berpotensi untuk erupsi dalam beberapa hari. Semoga erupsi ini nggak bahaya atau menimbulkan bencana lain di Yogyakarta, satu gempa bumi yang besar sudah lebih dari cukup.... :(

Oya, besok Hari "Setan" tuh, 06-06-06....

No comments:

Post a Comment