Wednesday, January 24, 2007

#279 - Un-fixed Schedule (yet) and Rain

ENGLISH

As you can read at my previous entry, according to my last schedule, I am free on Saturday. All classes of mine this semester (including 2 MKUs class) were held on Monday till Friday. I WAS really happy. Unfortunately, yesterday there was a changing. When I looked at my MKUs schedule, both were changed to Friday 7 AM and SATURDAY 7 AM!!! Arrrggghhhh... . I really hate this change for two reasons. First of all, they moved it to Saturday!! If this really is, so Saturday is no longer an off-day for me, and I don't have off-day in a week (well, except Sunday). Second, both are at 7 AM!!! Arrrggghhhh.... . That's so so so early in the morning!!! :( :( :(

Luckily, I still have one last shot, PRS. So, I still can reschedule my MKUs and move them to another day(s) and time-slot which I like and really fit me. I'll strive my best to change this damn new schedule of MKUs. Wish Me Luck!!! :)

Btw, lately, everyday it was raining here in Bandung. It usually didn't last really long, but it really sucks sometimes. First, when I am (was) in a hotspot cafe, my fave seat is at the balcony. Even though there is a shed, but when it rains, I dunno how, the water still can get through. It's not that bad actually, just few water drops, but it still bothers me. Second, it really sucks when it is raining when I have to go to my college from my boarding house or vice versa. Even though I bring umbrella, it's just not that comfortable to walk on a rainy day... :(

BAHASA INDONESIA

Seperti yang bisa dibaca pada postingan yang lalu, berdasarkan jadwal terakhirku, aku libur di hari Sabtu. Semua kelasku semester ini (termasuk 2 kelas MKU) diadain pada hari Senin sampai Jumat. Aku sangat senang. Sayangnya, kemarin ada perubahan jadwal. Waktu aku lihat jadwal MKU-ku, jadwalnya keduanya diubah menjadi hari Jumat jam 7 pagi dan SABTU jam 7 PAGI!!! Arrrggghhhh... . Aku bener-bener benci perubahan ini karena 2 alasan. Pertama, mereka menggantinya ke hari Sabtu!! Kalo beneran ini terjadi, maka Sabtu bukanlah hari libur lagi untuk saya, dan aku jadi nggak punya hari libur dalam seminggu (kecuali Minggu sih). Kedua, keduanya jam 7 pagi!!! Arrrggghhhh... . Itu kan sangat sangat sangat pagi-pagi sekali!!! :( :( :(

Untungnya, aku masih punya 1 kesempatan, PRS. Jadi, aku masih bisa mengatur jadwal MKUku dan merubahnya ke hari-hari lain dan jam yang aku suka dan pas untuk saya. Aku akan berjuang keras tuh untuk merubah jadwal baru MKU yang sialan ini. Doakan saya ya!!! :)

Btw, akhir-akhir ini, tiap hari hujan loh di Bandung ini. Biasanya nggak lama-lama amat sih, tapi kadang-kadang menyebalkan. Pertama, kalo aku sedang ada di kafe hotspot, tempat favorit saya kan yang ada di balkonnya. Walaupun ada pelindungnya, nggak tau gimana, waku hujan tetep aja airnya bisa masuk. Nggak separah itu sih sebenernya, cuma beberapa tetes air kecil aja, tapi lumayan mengganggu saya deh. Kedua, sangat menyebalkan kalo hujan terjadi saat saya harus pergi ke kampus dari kos maupun sebaliknya. Walaupun aku bawa payung, tetep aja kan nggak nyaman kalo harus berjalan di hari yang sedang hujan... :(

No comments:

Post a Comment