Friday, October 27, 2006

#230 - Thursday and Friday

ENGLISH

These last 2 days have been pretty exciting for me. Here is the story:

Thursday

Actually
last Wednesday, when I was in my shop, my mom met her high-school friend. They hadn't met each other for almost 20 years. (Apparently his wife bought a bag at Kassaya >> Wakakaka, not really an important info). Then, my mom offered to accompany him, his family and his friends to have lunch at Mang Engking, Godean (so far away from Yogyakarta, but its place is great since it's located in the middle of rice fields (and also prawn breeding ponds)).

Therefore, last Thursday afternoon, my mom and I accompanied her friends to that restaurant. At 2 PM we arrived there, and luckily we got a place (yesterday was holiday and so many people wanted to eat there, there were about 100 cars parking when we arrived there). After having meal, we went back to Yogyakarta and bought some many boxes of bakpia. Then, we went back home

Friday

Since I really wanted to eat at Qua-Li, this evening my mom (she also wanted to walk around there with her friends) and I went to Plaza Ambarrukmo. After parking my car, we directly went to Qua-Li at the third story. Luckily there was an empty table (usually if you're not lucky, you can't eat at Qua-Li since all seats are occupied, especially when it's meal time). I tried some "new" menus there (which I had never had before). I ordered mayonaisse lumpia (my fave), kangkung sambal terasi, kung pao chicken, dry chili fried calamari, and fried pangsit. According to my tongue, all of them are tasty... :)

--commercial break--

Then, I went to Centro (looking for
my shop's counter there which has just been open for 12 days >> it's not using the brand Kassaya, but "BVLGARI" counter >> the products we sell there are not as many as we sell at another Kassayas outlets since we only sell Bvlgari, Calvin Klein, Issey Miyake, and Davidoff there (according to the contract with Centro). It's located near Cashier Five

--commercial break ends--

Then, I went to Gramedia (while my mom and her friend went to a saloon), bought a comic. Since my legs were "killing" me, I tried to find a seat (and finally found one at KFC), and sat there reading the comic (of course after buying one glass of coke). Suddenly, my mom called me to meet her in front of Carrefour, and of course I left KFC and directly went to her place. She and her friends were sitting in a shop drinking juice and coffee (which later I found it was FREE since someone between my mom or her friends bought a blender there). Then, we went to Mie Baso to buy meals for tomorrow morning. There, my mom met her friend who owned Roti Boy Jogjakarta (which its stall is next to Mie Baso), and after some talks, which I dunno what, she gave us some breads for FREE... :)

::: Mang Engking

::: Kung Pao Chicken and Kangkung Sambal Terasi

::: Fried Pangsit

::: Dry Chili Fried Calamari

::: my shop's counter at Centro (BVLGARI)

BAHASA INDONESIA

Dua hari belakangan ini ternyata menjadi hari yang lumayan menarik buat saya. Ini dia ceritanya:

Kamis

Sebenernya
kemarin Rabu, waktu aku ada di tokoku, mamaku ketemu temen SMA-nya. Mereka dah nggak ketemu hampir 20 tahun loh. (ternyata istrinya beli sebuah tas di Kassaya >> Wakakaka, info yang nggak gitu penting). Trus, mamaku nawarin untuk nemenin dia, keluarganya, sama temen-temennya untuk makan di Mang Engking, Godean (jauh tuh dari Yogyakarta, tapi tempatnya enak soale kan terletak di tengah-tengah persawahan sama kolam peternakan udang)).

Makanya, kemarin Kamis siang, mamaku sama aku menemani temennya itu pergi ke tuh restoran. Jam 2 siang ktia sampe disana, dan untungnya dapet tempat (kemarin kan liburan, makanya banyak banget yang mau makan disana, ada sekitar 100an mobil waktu kita sampe). Habis makan, kita balik lagi ke Yogyakarta, dan beli beberapa banyak bakpia. Trus, kita balik ke rumah

Jumat

Karena aku lagi pingin banget makan di Qua-Li, tadi malam mamaku (skalian mau jalan2 katanya, sama temennya juga) sama aku pergi ke Plaza Ambarrukmo. Habis memarkir mobil saya, kita pergi deh langsung ke Qua Li di lantai 3. Untungnya ada tuh meja yang kosong (kalo kita lagi nggak beruntung nih, kita nggak bisa deh makan di Qua-Li hara2 semua kursinya terpakai, terutama waktu jam-jam makan). Aku mencoba beberapa menu "baru" (yang belom pernah aku coba disana). Aku pesen lumpia mayoniasse (favorit saya), kangkung sambal terasi, ayam kung pao, cumi goreng cabe kering, dan pangsit goreng. Berdasarkan lidah saya, semuanya enak loh... :)

--iklan komersial--

Trus, aku pergi ke Centro (mencari counter dari
toko saya disana yang baru buka 12 hari >> nggak pake nama Kassaya, tapi "BVLGARI" counter >> produk yang dijual juga nggak sebanyak yang dijual di toko-toko Kassaya lainnya soalnya kan kita cuma jual Bvlgari, Calvin Klein, Issey Miyake, dan Davidoff disana (berdasarkan kontak dengan pihak Centro). Terletaknya di deket Kasir 5 tuh

--iklan komersial selesai--

Trus, aku pergi ke Gramedia (sementara mamaku sama temennya pergi ke salon), beli komik. Karena kakiku "membunuh" saya, aku nyoba nyari tempat duduk (dan akhirnya menemukan satu di KFC) dan duduk disana sambil baca tuh komik (tentu saja habis beli sebgelas coke lah...). Trus mamaku telpon aku untuk menemuinya di depan Carrefour, dan tentu aja kan aku meninggalkan KFC dan menuju ke tuh tempat. Dia sama temennya lagi duduk di toko minum jus sama kopi (yang kemudian aku tahu ternyata GRATIS gara-gara seseorang diantara mamaku atau temennya beli blender disana). Trus kita pergi ke Mie Baso untuk beli makanan untuk besok pagi. Disana, mamaku ketemu temennya yang punya Roti Boy Jogjakarta (yang lokasi tempatnya di sebelahnya Mie Baso), dan habis beberapa pembicaraan, yang aku nggak tahu apa, dia ngasi kita beberapa roti GRATIS... :)

No comments:

Post a Comment