Thursday, October 12, 2006

#221 - My Journey to Yogyakarta

ENGLISH

Hi everyone, finally now I am in Yogyakarta... :) Now, I'm gonna write about my journey to Yogyakarta.... :)

This morning, I got up at 5.30 AM, and after preparing every things and making sure nothing was left, I went to Bandung Railway Station. At 6.45 AM, I arrived at the station, and my train (Morning-Lodaya Express) was at the second platform. At 7.15 AM, I boarded my train, and at 7.32 AM, just 2 minutes late, my train departed.

Then at 3.15 PM (late for 1 hour) my train arrived at Yogyakarta Tugu Railway Station then I directly went back home... :)

Actually there was nothing special I could write here since it was only that kind of trip, so I would also post some photos which I took during my trip... :) So sorry if those make this blog becomes a lil' heavier... :) >> O yes, 2 days ago, there was a train accident, and unfortunately that accident happened at Garut, which means all Bandung - Surabaya train network was totally paralyzed. Fortunately, now everything has been under-control... :)

Btw, there were some foreigners in my train, 6 of them got off at Banjar Station (I supposed they were going to Pangandaran Bay), another 2 got off at Kutoarjo Station (I have no idea what the hell they were intending to do), and another 2 got off at Yogyakarta Railway Station. >> this paragraph is not so important, rite?? :)

PS: today is 12th October 2006, 4 years ago, a tragedy happened in Indonesia (Bali). An explosive bomb exploded at Kuta, Bali and killed so many victims... . Hopefully this kind of tragedy won't happen anymore


::: My belongings to Jogjakarta

::: Ancient Steam Locomotive "Museum" in front of The South Gate of Bandung Railway Station

::: Morning-Lodaya Express at Platform 2

::: Inside my cart, executive 2.

::: Rice-field Scenery, not so far away from Bandung

::: Another Rice-field Scenery, just after Banjar Station, West Java

::: Crossing Serayu River (Central Java)

BAHASA INDONESIA

Halo semua, akhirnya sekarang aku ada di Yogyakarta... :) Sekarang aku mau nulis perjalananku ke Yogyakarta deh.... :)

Pagi ini, aku bangun jam 5.30 pagi, dan habis mempersiapkan segalanya dan memastikan nggak ada yang ketinggalan, aku pergi ke Stasiun Kereta Api Besar Bandung. Jam 6.45 aku sampai di stasiunnya, dan keretaku (Lodaya-Pagi) dah ada di jalur kedua. Jam 7.15 aku naik ke keretanya dan jam 7.32, telat 2 menit, akhirnya keretanya berangkat.

Trus, jam 3.15 sore (telat 1 jam) akhirnya keretaku sampai di Stasiun Besar Yogyakarta (Tugu) trus langsung ke rumah deh... :)

Sebenernya nggak ada yang istimewa sih yang aku bisa tulis disini soalnya kan cuma perjalanan yang kayak gitu, jadi aku cuma akan mengupload beberapa foto yang aku ambil selama perjalanan deh... :) Sorry banget kalo foto-foto itu bikin blogku jadi sedikit berat... :) >> O iya, 2 hari yang lalu, ada kecelakaan kereta, dan malangnya kecelakaan terjadi di Garut, yang berarti jaringan kereta api Bandung - Surabaya lumpuh total. Untungnya sekarang semuanya sudah terkontrol... :)

Ngomong2, tadi ada beberapa orang asing di keretaku, 6 dari mereka turun di Stasiun Banjar (aku duga sih mereka bakalan ke Pantai Pangandaran tuh), 2 lagi turun di Stasiun Kutoarjo (aku nggak tahu mau ngapain ya mereka kesana?), dan 2 yang lain turun di Stasiun Tugu Yogyakarta. >> paragraf yang nggak penting banget deh, ya kan?? :)

PS: hari ini adalah 12 Oktober 2006, 4 tahun yg lalu, tragedi terjadi di Indonesia (Bali). Bom yang kuat meledak di Pantai Kuta, Bali, dan menewaskan banyak orang... . Semoga peristiwa yang serupa ga terjadi lagi

No comments:

Post a Comment