Thursday, October 26, 2006

#229 - Wednesday Story

ENGLISH

Since I watched Star Trek until early in the morning (then surfed the net for a while), yesterday morning I got up at 10 AM >> one "privilege" I could have during my holiday time in Jogjakarta. Then I did nothing but surfed the net and played a PC game until the noon. At 2.30 PM, my mother asked me to drop her at Galeria, but then I also dropped at Galeria. After looking for some a long-sleeves shirt/t-shirt but then failed (a.k.a couldn't find it), I went back to my shop (
Kassaya Galeria) and took a seat there to take a rest. At first I only planned to sit there just for couple of minutes. But then one our passed, two hours, two and a half, and it was finally 5.30 PM. I had dinner at KFC, then went back to my shop again. Guess what?? Yesterday I became a quickie cashier (wakakakakaka...) >> whereas I don't know most of the stuffs (perfumes and bags) there. That was my first experience, and at least now I can operate credit-card machine.... :P.

At 9 PM we went back home. Unfortunately, my father forgot to twist off the water-tap at the second floor, therefore last night there was a flood on the back side of the second floor of my house. My brother, my father, and I (my maids were still off, they also did "mudik" to their homevillage) had to clean that room by putting those water manually to some pails and threw it away via the exile pipe. It was so exhausting.... :( Then I wanted to watch Star Trek, but it was off yesterday. I think Indosiar won't continue that program... :(

BAHASA INDONESIA

Karena aku nonton Star Trek sampe pagi-pagi banget (trus main internet bentar), kemarin aku bangun pagi jam 10 >> sebuah "kekhususan" yang bisa aku dapat selama masa liburanku di Jogjakarta. Trus aku nggak ngapa-ngapain selain main internet dan main sebuah game di komputer. Jam 2.30 siang mamaku nyuruh aku untuk nganter dia di Galeria, tapi akhirnya aku turun juga deh disana. Setelah mencari beberapa sebuah kaos / kemeja lengan panjang dan gagal (alias nggak dapet), aku balik deh ke tokoku disana (
Kassaya Galeria) dan duduk disana untuk istirahat. Pertamanya sih aku cuma berencana untuk duduk disana beberapa menit doank. Tapi kemudian satu jam berlalu, dua jam, dua setengah, dan akhirnya dah jam 5.30 sore. Aku makan malam di KFC, trus balik ke tokoku lagi deh. Tebak gimana?? Kemarin aku jadi kasir dadakan (wakakakakaka...) >> padahal aku nggak hafal barang-barangnya (parfum dan tas) loh. Itu adalah pengalaman pertama saya, dan paling nggak sekarang aku bisa mengoperasikan mesin kartu kredit.... :P.

Jam 9 malam aku balik ke rumah. Malangnya, papaku lupa untuk menutup kran air di lantai dua, makanya kemarin ada banjir deh di lantai dua bagian belakang dari rumahku. Adikku, papaku, dan aku (pembokat2 kan lagi pada mudik ke kampung halamannya masing-masing) harus membersihkannya dengan memasukkan tuh air ke beberapa embel secara manual dan membuangnya melalui pipa pembuangan. Capek banget tuh.... :( Trus malemnya mau nonton Star Trek, eh ternyata nggak ada. Aku rasa Indosiar nggak akan melanjutkan program ini deh.... :(

No comments:

Post a Comment