Tuesday, October 17, 2006

#224 - Monday, Star Trek, and Tuesday

ENGLISH

I just feel that yesterday (a.k.a last Monday) was a bad day for me (background song: Bad Day by Daniel Powter). Since I arrived at Bandung last Sunday, and I didn't really have any time to take a nap in my train (that's why I prefer morning train, I can't enjoy sleeping during my trip inside a train, at least I could enjoy the scenery if I catch morning train, he3... :D) therefore yesterday my body was still pretty tired. As a result, I didn't have any mood to have lectures yesterday, but in other hands, yesterday was a full-day, I got lectures from early in the morning (7 AM), until afternoon (3 PM). I forced my body to attend those lectures, but in class, I couldn't really concentrate... :(. Then, when finally lectures were over, it was raining (actually showering... :D). Arrrggghhhh.... . In the evening, my lil' bro told me that shocking news (you can read it here). You had a bad day, You're taking one down, You sing a sad song just to turn it around, ...............

Lucky me today is Tuesday, a free-day-from-lectures for me. Therefore, I could stay awake until midnite early morning watching Star Trek Enterprise at Indosiar. Last night (or morning??) its episode was titled Dear Doctor. According to many reviews (one is located here), that episode is one of the best episode. Well, since there have been many reviews, so I won't write any... :) I understand why so many people consider that episode as one of the best episode. I do learn a lot from this episode, where sometimes we shouldn't take part at some circumstantes eventhough we do believe our decision or consideration is the best one. When somebody is in a trouble, we tend to help him/her, but when transforming from a cocoon to a butterfly, that creature feels hurts on its body, but if we help it gets out from its cocoon, it will be UNABLE to fly... . I also learn some other things, but if I write them, this entry will be very very long, he3.... :)

Btw, today my friend and I went to Ciwalk to take some cash at ATM (at Premiere) and also had refreshing... :) Then, I booked a room at Sany-Rosa hotel for my parents when they are here next 29th and 30th October.... :)

-- quick update --

7.40 PM: my dad is okay right now, I heard he is already at home. I don't really know what treatment he had, has, or will have; whether using laser or medicine, but he is fortunately okay right now... . Thanks God and thanks to all who have prayed for his health... :)

BAHASA INDONESIA

Aku ngerasa koq kemarin (alias hari Senin) adalah hari yang jelek untuk aku ya (lagu latar: Bad Day oleh Daniel Powter). Karena aku baru sampai di Bandung hari Minggu kemarin, dan nggak punya waktu untuk tidur di kereta (itulah kenapa aku lebih suka kereta pagi, aku nggak bisa tidur kalo lagi naik kereta, paling nggak kan aku bisa menikmati pemandangan di jalan kalo aku naik kereta pagi, he3.... :D) makanya kemarin badanku masih lumayan capek. Sebagai hasilnya, aku nggak punya mood untuk kuliah kemarin, padahal di sisi lain, kemarin adalah hari penuh, aku ada kuliah dari pagi-pagi banget (jam 7) sampe siang (jam 3). Aku memaksa badanku untuk menghadiri tuh kuliah-kuliah, tapi di kelas, aku nggak gitu bisa konsentrasi deh... :(. Trus, ketika akhirnya kuliahnya selesai, eh malah hujan (sebenernya gerimis sih... :D). Arrrggghhhh.... . Sorenya, adikku malah mengabari kabar yang mengejutkan itu (bisa dibaca disini). You had a bad day, You're taking one down, You sing a sad song just to turn it around, ...............

Untung deh hari ini Selasa, sebuah hari-bebas-kuliah untuk aku. Makanya aku bisa begadang sampe tengah malam pagi-pagi buta nonton Star Trek Enterprise di Indosiar. Malam tadi (atau pagi yaa??) episodenya berjudul Dear Doctor. Berdasarkan banyak review (salah satunya ada disini), episode itu adalah salah satu dari episode terbaiknya. Hmm, karena dah banyak review, aku nggak mau nulis reviewnya lagi ah... :) Aku mengerti sekarang kenapa koq banyak orang yang mengatakan kalo episode ini adalah salah satu episode terbaik. Aku belajar banyak dari episode ini, dimana kadang-kadang kita tidak perlu ikut campur dalam beberapa keadaan walaupun kita mungkin percaya keputusan dan pertimbangan kita adalah yang terbaik. Misalnya, ketika ada yang sedang kesusahan, kita akan membantunya. Namun, ketika ber-metamorfosis dari kepompong ke kupu-kupu, konon makhluk ini mengalami kesakitan yang luar biasa pada badannya, tapi ketika kita menolongnya keluar dari kepompongnya, dia akan TIDAK MAMPU untuk terbang.... . Aku juga belajar banyak hal lain sih, tapi kalo aku menulisnya semua, postingan ini akan jadi sangat-sangat panjang deh, he3.... :)

Btw, hari ini aku sama temenku jalan2 ke Ciwalk untuk ngambil duit di ATM (di Premiere) dan juga refreshing... :) Trus, aku memesan kamar di Hotel Sany-Rosa untuk ortu-ku waktu mereka disini ntar tanggal 29 sama 30 Oktober.... :)

-- apdet cepet --

7.40 PM: papaku dah nggak papa sekarang, aku denger malah udah ada di rumah tuh. Aku nggak ngerti jenis perawatan yang diambil, sedang diambil, atau akan dijalani; apa memakai laser atau obat-obatan, tapi untungnya papaku dah nggak papa sekarang... . Terima Kasih Tuhan dan Terima Kasih kepada semua yang udah berdoa untuk kesembuhannya... :)

No comments:

Post a Comment