Tuesday, April 28, 2009

#706 - Great TV Season

ENGLISH

Hmm, I think it has been a while since I posted something about TV Show, haha... . Well, I really love the TV Season right now. It is simply because some programs are really fascinating.

American Idol 8

I think this season of American Idol is one of the bestest season ever. Most of the contestants are talented and so diverse. So far the voting also have been satisfying. The lowest votes getter usually is the weakest of the week. Hmm, that's good!! Well, in about four weeks it's gonna end tho, hmmm...

Anyway, for now I want to see Adam Lambert vs Kris Allen in the top 2. Danny Gokey is kinda boring right now, he has never given an outstanding performance thru this week, for me.

The Amazing Race 14

This season is also one of the best seasons ever. I really like the castings, the dramas, the legs, the destinations, the tasks, etc. I gotta say this season is a lot better and more interesting than the previous one, haha... .

Anyway, talking about the tension between Margie & Luke and Kisha & Jen, I think I gotta put myself on Kisha & Jen's side. I think Margie & Luke were just oversensitive and even kinda dramatized it. Hey, I can understand why Jen said b*tch, it's just a reflex thing. When someone suddenly pull you away like that, it's understandable why Jen reacted that way. But then, Luke kinda over-reacted with it. He said b*tch several times to Jen, and it's on purpose, hmm... . Then, Margie accused Kisha to laugh at her son (while she didn't). Kisha already apologized and tried to clear things up that it was misunderstanding. But Margie didn't accept it, even after Phil also tried to explain to her it's just a misunderstanding, hmmm... . I kinda lost respect of Margie & Luke right now tho. Anyway, it's just my opinion tho, based on the episodes I watched, who knows what really happened? haha

HEROES Season 3 Part 2 : fugitives

Well, this series is getting more and more interesting for me, haha...

====

Well, there actually some more TV Shows that I like but now I only have short amount of time before lecture at 1 PM, so I have to cut this entry here, haha...

BAHASA INDONESIA

Hmm, aku rasa sudah lumayan lama ya sejak aku nulis tentang acara TV, haha... . Hmm, aku benar2 suka Musim Acara TV yang sekarang nih. Ya gampang aja, karena banyak banget acaranya yang bagus.

American Idol 8

Aku rasa musim American Idol ini adalah salah satu musim yang paling bagus deh. Banyak kotestan yang berbakat dan juga berbeda2 gitu. Sejauh ini votingnya juga memuaskan tuh. Yang mendapat voting paling rendah biasanya memang yang terlemah minhhu itu. Hmm, bagus kan!! Hmm, dalam empat minggu akan beres nih acaranya.

Ngomong2, sekarang sih aku pengennya ngelihat adam Lambert vs Kris Allen deh di final. Danny Gokey koq lama2 membosankan yah, dia juga ga pernah dah menunjukkan penampilan yang bagus sekali sejau ini, untuk aku.

The Amazing Race 14

Musim ini juga salah satu yang terkeren neh. Aku suka castingnya, dramanya, babak2nya, tujuan2nya, tugas2nya, dll. Aku juga harus bilang kalo musim ini jauh lebih baik dan menarik dari yang sebelumnya, haha... .

Ngomong2, tentang tensi antara Margie & Luke dan Kisha & Jen, aku rasa aku harus membela Kisha & Jen deh. Yah, aku rasa sih Margie & Luke th hanya terlalu sensitif dan mendramatisir keadaan saja. Hey, aku bisa memahami kenapa Jen mengeluarkan kata b*tch, itu kan refleks saja. Misalnya seorang tiba2 mendorong kita tentu saja rasanya masuk akal Jen bereaksi seperti itu. Namun kemudian, berbeda dengan Luke yang sepertinya berlebihan menanggapinya. Dia bialng b*tch beberapa kali ke Jen, dan itu jelas sekali disengaja, hmm... . Trus, Margie juga menuduh Kisha menertawakan anaknya (padahal engga). Kisha sudah meminta maaf dan mecoba menjelaskan permasalahan bahwa itu hanya kesalahpahaman saja. Namun, Margie tidak menerimanya bahkan setelah Phil mencoba menjelaskan kesalahpahaman itu, hmmm... . Aku agak hilang respek terhadap Margie & Luke nehsekarang. Ngomong2, ini hanya pendapat sok tahuku sih, berdasar episode yang aku tonton, siapa yang tahu kejadian sebenarnya kan?

HEROES Season 3 Part 2 : fugitives

Hmm, seri ini jga menjadi makin menarik dan seru neh, haha...

====

Yah, sebenernya ada beberapa acara lain yang juga keren sih, tapi aku cuma ada sedikit waktu neh sebelum kuliah jam 1 siang nanti. Makanya posting ini harus aku potong disini, haha...

No comments:

Post a Comment