Tuesday, April 01, 2008

#506 - Damn Storm

ENGLISH

Arrrggghhh, I hate yesterday (Monday). There was a big storm on Bandung on Monday afternoon (even on Sunday, here happened an 'iced rain' for about 10 minutes but it didn't cause anything bad). That f*****g storm caused a big thing happened to my internet connection, it's now OFF!! Arrrggghhhh.... .

I already complained to the office and yes, it's still off now because the tower was hit by the lightning. Shoot. It's so weird. Eventho I have plugged in the internet cable to the ethernet plug on my laptop, the tiny lamp is not on (usually it is). Then, if I try to check my connection, it's reported that the cable is unplugged (actually it is plugged). Then, another problem: I dunno why but somehow the speaker doesn't work. I have turned the sound to maximal but it doesn't work, arrrggghhhh.... . However, all other stuffs still work tho... . I hope it's not my laptop

Anyway, so now I'm at Istana Plaza to use the hotspot connection (hahaha, lucky my PC is a laptop so it's very mobile).

So, probably in few days, I won't be online as often as usual... :( Hopefully my connection will be back really soon

Beside the storm, starting yesterday, Monday has officially become a tiring day. Now I have classes starting at 7 AM until 3 PM on Monday! Damn!!

::: my meal at Hoka-Hoka Bento I had several minutes ago

BAHASA INDONESIA

Arrrggghhh, aku benci kemarin (Senin). Ada badai yang gede banget di Bandung hari Senin siang (walau pada hari Minggu sih disini terjadi 'hujan es' tapi nggak ngefek yang jelek sih). Nah, si badai br*****k ini menyebabkan hal yang besar terjadi kepada koneksi internet saya, sekarang koneksinya MATI!! Arrrggghhhh.... .

Aku udah komplain ke kantornya dan bener aja, sampe sekarang masih mati soale ada menaranya yang kesambar petir. Sialan neh. Walau aku udah nyolokin kabel internetnya ke colokan ethernet di laptopku, lampu kecilnya nggak nyala (biasanya nyala). Waktu aku mencoba ngecek internetku juga gitu, dilaporkan kalo kabelnya belum dicolokin (padahal sih udah).Trus ada masalah lain lagi: Nggak tau kenapa tapi tau2 aja speaker-ku kaga jalan. Aku udah ngeset suaranya ke maksimal tp tetep aja kaga kedengeran, arrrggghhhh.... . Namun, untungnya semua program lainnya masih bekerja dengan normal sih... . Moga2 bukan laptopku deh masalahnya

Ngomong2, sekarang aku sih lagi di Istana Plaza neh memanfaatkan koneksi hotspotnya (hahaha, untungku komputerku berupa laptop yang sangat praktis dibawa2).

Jadi, mungkin beberapa hari ini aku nggak akan bisa internetan sesering biasanya nih... :( Moga2 koneksinya bakalan balik segera neh

Di samping petirnya itu, mulai kemarin, Senin secara resmi telah menjadi hari yg sangat melelahkan lagi. Sekarang di hari Senin aku ada kelas dari jam 7 pagi sampe jam 3 sore! Sial!!

No comments:

Post a Comment