Tuesday, March 18, 2008

#499 - One To Go

ENGLISH

Yeah, now it's only one more to go until my exam week is officially over. Tomorrow I'm gonna have my last exam, Stochastic Process. Wish Me Luck, hehe... . Not like this time, I am not so worried about my last exam like that time tho, hehe

Anyway, yesterday I had my second to last exam, (Ordinary) Differential Equation. Probably yesterday was my best day since I did the exam really calmly and systematically. However, the questions were not that hard, but counting to get the answer was so hard. We were not allowed to use calculator (eventho if we were allowed it wouldn't have been so much different tho, hahaha). It was just super because we gotta multi-differentiate and multi-integrate some really long functions!! Wah!!! Grrr... . I think I did really well overall, I dun care whether I got the answer right or not, but I finished it and I think I did really well since I really concentrate on the exam, hahaha. So, the chance my answers were right is pretty big.

Last Friday and Saturday I had two MKU-s exams. Both were a 1 hour exam. On Pancasila, we got 4 essay questions. I think I nailed it since I studied before, haha... . On Ethics, we got 3 compulsory questions and 12 optional questions (we gotta pick 3 our of 12). Our compulsory questions were based on a really long article!! Waa!! We only had 1 hour, we had 6 questions (essay questions) to finish and we also gotta read that article first? Shoot. Ethics Exam was so different with Pancasila's exam where in Pancasila some people got out of the room just in 30 minutes, haha...

Anyway, this might be my last entry before homecoming next Thursday, hehehe.... .

Btw, I read an article in today's newspaper saying that starting next Thursday, Adam Air is gonna cease operation temporarily. Hmmm... . Just few days ago, another Adam Air's aircraft (Boeing 737-400 PK-KKT) encountered a hard landing upon landing at Hang Nadim Airport, Batam. Hmmmm... . Then 50 percent of its stakes were bailed out, hmm.... . Apparently Adam Air's encountering a financial problem these days. Wah, it's a surprising news since I thought Adam Air is one of the most successful low-cost-carrier in Indonesia (along with many bad reports about it). Hmmm....


BAHASA INDONESIA

Yeah, sekarang tinggal satu lagi sampe minggu UTS saya selesai. Besok aku akan menghadapi ujian terakhir, Proses Stokastik. Doakan saya yah, hehe... . Gak kaya waktu ini, aku nggak terlalu deg2an banget sama ujian terakhir saya kaya waktu itu, hehe

Ngomong2, kemarin aku ujian yg kedua terakhir, Persamaan Diferensial (Biasa). Mungkin kemarin adalah hari terbaik saya soale aku mengerjakan ujiannya dengan sangat tenang dan sistematis. Namun, soalnya sebenernya nggak terlalu susah2 amat tapi menghitungnya itu lho yang menjengkelkan. Kita nggak diperbolehkan menggunakan kalkulator (nggak ngefek sih sebenernya kalaupun sebenernya boleh pake kalkulator, hahaha). SUsahnya tu karena kita mesti menurunkan dan mengintegralkan berkali-kali fungsi yang sangat panjang!! Wah!!! Grrr... . Aku rasa aku mengerjakan dengan baik sih secara keseluruhan, ga peduli deh jawabannya bener apa nggak, tapi aku selesai ngerjain dan aku rasa lumayan bagus soalnya aku bener2 konsentrasi dalam ujian, hahaha. Jadi kemungkinan jawabanku bener ya cukup besar.

Kemarin Jumat dan Sabtu aku ujian 2 MKU. Dua-duanya adalah ujian 1 jam. Di Pancasila ada 4 soal essay. Aku bisa juga sih kan udah belajar, haha... . Di Etika ada 3 soal wajib dan 12 soal pilihan (harus memilih 3 dari 12 itu). Soal wajibnya tu berdasarkan artikel yang sangat panjang!! Waa!! Kita cuma punya waktu 1 jam dan ada 6 soal yang harus dikerjakan (uraian) yang harus diselesaikan dan kita harus membaca artikel panjang dulu? Sial. Ujian Etika beda banget sama Pancasila dimana di Pancasila beberapa orang udah keluar dalam waktu 30 menit, haha... .

Ngomong2, ini mungkin posting terakhir saya sebelum mudik besok Kamis, hehehe.... .

Btw, aku baca di artikel tadi katanya mulai Kamis besok, Adam Air akan menghentikan sementara operasinya. Hmmm... . Beberapa hari lalu salah satu pesawatnya Adam Air (Boeing 737-400 PK-KKT) mendarat keras waktu mendarat di Bandara Hang Nadim, Batam. Hmmm... . Trus beberapa persen sahamnya ditarik deh, hmmm... . Ternyata Adam Air menghadapi krisis keuangan akhir2 ini. Wah, ini cukup mengejutkan soale aku kira Adam Air kan salah satu penerbangan termurah tersukses di Indonesia (bersama dengan banyak berita buruk tentangnya juga sih). Hmmm....

No comments:

Post a Comment