Wednesday, March 01, 2006

Wednesday and 10,000!!!

ENGLISH

This Wednesday was a quite exhausting day for me. At school today I got a physics exam about Particle Wave Dualism. It was all essay exam. However, I think there was a mistake on the question number 2 so we couldn't find the numerical answer of it. When I asked my teacher about it, she said it was correct!! Hmm... . I was confused then.... .

Today is also the first day of Lent (The Ash Wednesday >> I don't really know the English for it... :D). We had a liturgy at school this morning for 1 hour and I got ash put on my forehead.

Afterschool this afternoon, I went to EF to do an interview to a teacher there. Actually we get an assignment from our English teacher to interview foreigners in Yogyakarta and one of the most the easiest place to find them is at EF... :). I was in a hurry because (I think) my teammates couldn't decide which thing is more important for them. Here is the story: At 13.40 PM this afternoon, my school's basketball supporters went to Solo to support my school's team which had a (national) match there by bus. I know they probably really wanted to watch and support my school team, but I think they should also count the time. Lessons ended at 12.50 and they had to go at 13.40. We only had 50 minutes. In fact, we also spent our time on the way to EF (2 ways) so the time remains was only around 20 minutes... . So, we were in a hurry this afternoon. Luckily, it was okay and there was no problem...

At 4 PM, I finally went to the gym again after being absent for week and week. Then, I got back home at 6 PM and then I had dinner and watched tv. Afetr that I studied for biology and physics exams tomorrow. Tonight I wanna watch American Idol 2006... :)

O yes, finally today the visitor number of my blog reaches 10,000!!! Thanks to all of you who always support and visit my blog... :) And keep on visiting, ok? :)

INDONESIAN

Hari Rabu ini adalah hari yang lumayan bikin capek buat aku. Di sekolah hari ini aku ulangan fisika tentang Dualisme Gelombang Partikel. Tadi tuh ulangannya essay smua soalnya. Tapi, menurutku ada soal yang salah pada soal nomer 2 jadinya kita nggak bisa menemukan jawaban yg berupa angka dari soal itu. Trus waktu aku tanya ke gurunya tentang itu, katanya soalnya bener!! Hmm... . Aku bingung deh..... .

Hari ini juga adalah hari pertama masa Pra - Paskah (Rabu Abu). Jadi kita ada misa di sekolah siang ini selama 1 jam dan aku mendapatkan abu ditempelin di dahiku.

Habis sekolah siang ini, aku pergi ke EF untuk wawancara seorang guru disana. Sebenernya tuh kita dapet tugas dari guru Bahasa Inggris untuk mewawancarai orang asing yang ada di Yogyakarta dan salah satu tempat termudah untuk menemukan mereka kan di EF... :). Aku tadi juga keburur-buru soalnya (menurutku) temen sekelompokku nggak bisa memutuskan mana yang lebih penting buat mereka. Begini ceritanyaL Jam 13.40 siang tadi tuh team suporter basket sekolahku mau berangkat ke Solo untuk mendukung team basket sekolahku yang akan menghadapi pertandingan (nasional) disana naik bis. Aku tahu mungkin mereka bener-bener pingin untuk nonton dan mendukung team sekolahku, tetapi kan harusnya mereka bisa lebih menghitung waktu gitu. Pelajaran selesai jam 12.50. Jadi, waktu yang tersedia cuma 50 menit. Pada kenyataannya, kita kan juga menghabiskan waktu di jalan kan? Jadinya yang tersisa ya cuma 20 menit... . Jadinya, kita keburu-buru siang ini. Untungnya semua ok2 aja dan nggak ada masalah...

Jam 4 sore ini akhirnya aku pergi ke gym lagi setelah absen selama berminggu-minggu. Trus, aku pulang jam 6 sore trus makan malem sama nonton tv, habis itu aku belajar buat ulangan fisika sama biologi besok. Nanti malem aku pingin nonton American Idol 2006.... :)

Oh iya, akhirnya jumlah pengunjung blogku mencapai 10.000!!! Makasih untuk semua yang sudah selalu mendukung dan mengunjungi blogku... :) Dah terus berkunjung yach... :)

No comments:

Post a Comment