Monday, February 27, 2006

Dangerous Bike

ENGLISH

I want to write something a lil' different today (I want to make a variation so you won't be bored) since today was only one more ordinary day for me. I write about a dangerous bike.

Last Saturday, when I went with my friend, I almost hit a bike!! The riders were 2 little boys (they were about 7 years old I think). It was not my fault, it was theirs. They didn't ride the bike carefully and didn't (or couldn't) control the balance well. First, they went on the side of the road (near the pathway) but suddenly they lost their balance and they turned to the center of the road!! Unfortunately I was behind them on the center of the road. You know, car is always a lot faster than bike. I was surprised and suddenly pushed my break... . Lucky I could avoid the accident. If I couldn't avoid it, I think I would have been in a big trouble.

You know how they reacted then? They then went back to the edge of the road and they just laughed. God, they made me angrier by laughing, I didn't see a regret or shocked or guilty feelings on their faces!! Arrggghhh.... . It drove me mad, but I just forgot about it and continued driving...

Well, I just think that children should not be allowed to ride bike on the main road especially when it has already been dusk. They don't just endanger themselves, but also the other people who are also on that road..... . I think losing balance don't just happen to children, maybe some adult riders also meet this problem. Therefore, because it's dangerous probably we should have a special way for bike???

INDONESIAN

Aku pingin nulis sesuatu yang agak berbeda hari ini (aku pingin membuat semacam variasi jadi kamu nggak bosen gitu) soalnya hari ini juga cuma satu hari biasa lagi untuk aku. Aku nulis tentang sepeda yang berbahaya.

Sabtu kemarin, waktu aku lagi pergi sama temenku, aku nyaris aja nabrak sepeda!! Pengendaranya tuh 2 anak-anak (umurnya sekitar 7 tahun kayaknya). Bukan salahku tuh, tapi salahnya mereka. Mereka nggak mengendarai sepedanya dengan hati-hati dan nggak (atau nggak bisa) mengontrol keseimbanganya dengan baik. Pertamanya mereka jalan di pinggir jalan (deket trotoar) tapi tiba-tiba mereka kehilangan keseimbangannya dah tau-tau belok ke tengah jalan!!! Malangnya, aku ada di belakangnya mereka dan di tengah2 jalan. Tau lah, mobil kan pasti lebih cepat daripada sepeda. Aku kaget banget dan langsung aja nginjak rem.... . Untung tuh aku bisa menghindari kecelakaannya. Kalo aku nggak bisa, kayaknya aku bakalan dah ada dalam masalah yang besar.

Tau nggak gimana reaksinya mereka selanjutnya? Mereka trus balik ke pinggir jalan dan mereka cuma ketawa. Ya Tuhan, mereka cuma bikin aku tambah marah aja. Aku nggak melihat adanya penyesalan atau kekagetan atau perasaan bersalah di muka mereka!!Arrggghhh.... . Itu bikin aku jengkel, tapi aku trus ngelupain itu dan melanjutkan nyetir...

Trus aku mikir, menurutku sih anak-anak harusnya nggak diijinin dong naik sepeda di jalan utama malem-malem pula. Mereka nggak cuma membahayakan diri mereka sendiri tapi juga orang lain di jalan itu juga.... . Menurutku juga kehilangan keseimbangan nggak cuma dialami sama anak-anak, mungkin beberapa pengendara yang udah dewasa juga mengalami masalah yang sama kadang-kadang. Makanya, karena berbahaya, mungkin kita perlu sebuah jalan khusus untuk sepeda???

1 comment:

  1. My brother suggested I might like this web site. He was entirely right.
    This post truly made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this information!
    Thanks!

    my weblog :: http://widyawisatabanten.com/

    ReplyDelete