Friday, February 10, 2006

It's Friday the tenth!!!!!

ENGLISH

This Friday was just one more ordinary day for me. I had lessons at school and had to get up early and did my routinities. I got back from school then I surfed the net and continued with having a nap. At 6 PM I had my TOEFL class until 7.30 PM. After that I went back home, studied, and surfed the net again.

I think this week is my computer week. Last Tuesday I bought a new printer (as you can read
here), and last Wednesday I faced a new problem. When I surfed the net, the monitor was error. It was like when a bulb lamp is gonna die. After this situation happened for some minutes, finally my monitor showed nothing, all was black. Then, because I really needed to use the computer, I bought a new monitor (well, actually my old monitor was very old. I bought it at 1998) yesterday. It cost Rp. XXXXXXX,oo (it's secret, LOL). This new monitor is a lot better and more modern. You can see the pic below.

The title above don't show an excitement actually. It shows nervousness. Tomorrow (until Sunday), I'm having my NTU Entrance Examination at Magelang. Wish me luck... (I will write about it next Sunday). I'm not going to school tomorrow, in other hand tomorrow my class have biology and PPKn exam (since the Entrance Test is a lot more important than the 2 exams >>( it relates to my future.... ) so I'm not going to school tomorrow >> it's better than dividing my concentration on another thing beside the Entrance Test....).

::: my new monitor

INDONESIAN

Jumat ini adalah satu hari yang biasa lagi untuk aku. Aku ada pelajaran kayak biasa di sekolah dan harus bangun pagi dan melakukan rutinitasku. Aku pulang dari sekolah trus langsung main komputer, habis itu melanjutkan dengan istirahat siang. Jam 6 sore aku pergi ke kelas TOEFLku sampe jam 7.30. Habis itu aku pulang, belajar, dan main komputer lagi.

Kayaknya sih minggu ini adalah minggu komputerku. Habis Selasa kemarin aku beli printer baru (kamu bisa baca
di sini), kemarin Rabu aku menghadapi masalah baru. Waktu aku lagi main internet, monitorku error. Kemarin tuh kayak waktu sebuah lampu bohlam mau mati gitu. Habis situasi ini terjadi beberapa menit, akhirnya monitornya mati, warnanya cuma item doank tuh layarnya. Trus, karena aku butuh komputer segera, aku beli monitor baru (sebenernya sih monitorku yang lama tuh dah tua, aku beli tahun 1998) kemarin. Harganya tuh Rp. XXXXXXX,oo (ini rahasia, LOL). Monitorku yang baru ini lebih baik dan lebih modern. Kamu bisa ngeliat gambarnya di atas.

Judul di atas sebenarnya nggak nunjukin kesenangan loh. Malah nunjukin kekhawatiran (deg-degan). Besok (sampe Minggu), aku bakalan ikut tes masuk NTU di Magelang. Moga-moga aku bisa.... (aku ntar nulis tentang ini besok Minggu). Besok aku nggak masuk sekolah, tp di sisi lain besok tuh padahal ulangan biologi sama PPKn (tapi karena tes masuk jauh lebih penting daripada 2 ulangan >> (kan menentukan masa depanku) jadi aku nggak masuk besok >> lebih baik daripada membagi konsetrasiku ke hal lain selain tes masuknya....)

No comments:

Post a Comment