Tuesday, February 21, 2006

Ordinary Tuesday + A Lil' About Open House

ENGLISH

This morning, as usual, I got up pretty early then I went to school. At school I had a biology exam and I think I could do it pretty well. Actually today our class had to hand in a chemistry task and we had one week to finish (well, I can hand mine in tomorrow because I went to Jakarta last weekend). Just like usual, my friends did this task at school this morning in hurry during the lessons and 3 breaks. I'm pretty confused about this. They know that postponing task is bad, but why do they still do it?? It's weird.

Then, after getting back home I made my chemistry paper. After 2 hours struggling with this, finally it was finished. It was 4 PM and I was so exhausted. Therefore I took a nap for 1 hour. After that I went to my English Class from 6 PM until 7.30 PM. Then, I went back home.

Yup, it was one more ordinary day.... :(

O yes, I wanna tell you a little about my school's open house. Actually I didn't attend it (you know, I was at Jakarta at that time) but my friends told me some things about it. Unpredictably, it was a great open house. There were about more than 2 thousands visitors and my class' stand was pretty crowded (actually my class' position was not very strategist). Then, the income is Rp. XXXXXX,oo (secret, LOL). Then, at Saturday night there were fireworks party (my friend said there were 102 fireworks). It's great... :) I was very surprised when I heard this news (because I didn't suppose that it would be a great one and there was fireworks).

INDONESIAN

Pagi ini, kayak biasanya, aku bangun lumayan pagi trus pergi ke sekolah. Di sekolah ada ulangan biologi dan rasanya aku bisa deh. Sebenarnya sih hari ini kelasku harus mengumpulkan tugas kimia dan kita punya waktu 1 minggu untuk nyelesein (kalo aku boleh ngumpulin besok soalnya aku kan ke Jakarta akhir minggu kemarin). Kayak biasanya, temen-temenku ngerjain ni tugas di sekolah pagi ini dengan terburu-buru selama pelajaran dan 3 istirahat. Aku rada bingung deh sama ini. Mereka tahu kalo menunda tugas itu jelek, tapi kenapa koq masuk dilakuin?? Aneh.

Trus, habis pulang ke rumah aku ngerjain tugas kimiaku. Habis 2 jam kerja keras dengan ini, akhirnya selesai juga. Udah jam 4 tuh dan aku capek banget. Makanya aku trus istirahat selama 1 jam. Habis itu aku pergi ke kursus Inggrisku dari jam 6 sore sampe jam 7.30 malem. Trus, aku pulang.

Yup, ini cuma satu lagi hariku yang biasa-biasa aja.... :(

O iya, aku mau cerita dikit tentang open house sekolahku. Sebenernya sih aku nggak dateng (ya tau lah, aku kan ke Jakarta waktu itu) tapi temen-temenku cerita beberapa hal tentang open housenya. Ternyata nggak terduga, kemarin acaranya hebat. Ternyata ada lebih dari dua ribu orang yang dateng dan ternyata kelasku lumayan rame juga (sebenernya sih posisi kelasku nggak strategis banget). Trus, pendapatannya adalah Rp. XXXXXX,oo (rahasia, LOL). Trus, malem Sabtunya ada semacam pesta kembang api gitu (temenku ngitung ada 102 kembang api). Hebat banget tuh... :) Aku lumayan kaget waktu denger berita ini (soalnya aku nggak menduga akan menjadi pesta yang hebat dan ada kembang apinya).

No comments:

Post a Comment