Wednesday, March 29, 2006

It's Wednesday!!

ENGLISH

Well, this Wednesday is a little bit different with the usual Wednesdays because tomorrow is a holiday!!!

First of all, I want to say HAPPY NYEPI DAY to all Hindu-people, especially them in Bali. (Well, if you don't know what Nyepi is, Nyepi is the last day of Balinese Calendar, when no work is done)

This morning I just had an ordinary school-day. Well, we also had some classes in the lab to prepare our practical final examination in both Biology, Chemistry, and Physics. Those would be held in the end of April. Then, I went back home at 13.30 and I just took a nap (after checking email and doing some stuffs around the computer).

At 18.00, three of my friends came to my house to continue our discussion which we also had last Monday at Silla Restaurant. It's almost fixed but we still have to do some more things, so I won't tell what it is now... :D. Well, we chose today because tomorrow is holiday, so we could have the discussion freely. That's not the only reason actually. We decided to have the discussion here in my house because we also wanted to spend less money. If we had dinner somewhere, we would have to spend more money (just like what we did last Monday). Then, we also watched the American Idol Season 5 Top 10 show here.... :) Well, at 10.30 PM we finished and they went back home.

INDONESIAN

Hmm, hari Rabu ini sedikit banyak agak berbeda dari hari-hari Rabu yang biasanya soalnya besok kan libur!!!

Pertama-tama, aku pingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA NYEPI kepada semua orang yang beragama Hindu, terutama yang tinggal di Bali.

Pagi ini tuh di sekolah cuma hari yang biasa aja sih untuk aku. Kita juga ada beberapa kelas di lab untuk mempersiapkan ujian praktikum kita di semua pelajaran Biologi, Kimia, dan Fisika. Semua ujiannya bakalan diadain akhir April nanti. Trus, aku pulang ke rumah jam 13.30 trus istirahat siang (sesudah ngecek email dan melakukan beberapa hal seputar komputer donk tentunya).

Jam 18.00 sore, tiga temenku dateng ke rumahku untuk melanjutkan diskusi kita yang juga kita lakuin Senin kemarin di Restoran Silla. Sudah hampir jadi / pasti sih tapi kita masih harus melakukan beberapa hal lagi, jadi aku nggak bakalan nulis disini apa itu sekarang... :D Trus, kita memilih hari ini soalnya besok kan libur, jadi diskusinya ya lebih bebas gitu. Sebenernya sih itu bukan satu-satunya alasan. Kita memutuskan untuk diskusi di sini, di rumahku, soalnya kita juga pingin mengeluarkan uang lebih sedikit. Kalo misalnya kita makan malem dimana gitu, kan kita harus mbayar uang lagi kan (kayak Senen kmaren gitu)? Trus, kita juga nonton shownya American Idol season 5, 10 besarnya... :) Trus jam 10.30 akhirnya selesai juga dan mereka pulang ke rumah.

No comments:

Post a Comment