Friday, March 17, 2006

Another Friday

ENGLISH

At school this morning I had an Indonesian Practice Test. Unfortunately, I didn't remember that it was gonnabe held this morning, and I knew it just 15 minutes before the test started!! Then, I just let it flows. It was not very hard, but there were so many reading questions which made us take more time in doing them.

Afterschool, I went back home and then I took a nap for 2 hours until 2.45 PM. At 3 PM I went with my friends to watch and attend the overseas education exhibition. It was below our expectation. We thought it would be a great and big exhibition and we would meet a lot foreigners, etc. But it wasn't. After that, we left it at 4 PM and we went to Plaza Ambarrukmo (actually we didn't plan to go to PA, but because we spent less time in the exhibition, we had more time to spend, and PA is pretty close to that exhibition place, therefore we went there). We spent about 1 hour in PA and then had dinner at Waroeng Steak Restaurant. Then, we went back home. At home I played computer and surfed the net.

INDONESIAN

Di sekolah pagi ini aku ada latihan ulangan Bahasa Indonesia. Malangnya, aku nggak inget kalo tesnya bakalan diadain tadi pagi, dan aku baru inget 15 menit sebelum tesnya dimulai!! Ya udah, aku cuma membiarkannya mengalir aja. Nggak susah-susah amat, cuma ada banyak bacaannya jadi kita kan ngerjainnya jadi lebih lama juga.

Habis sekolah, aku balik ke rumah dan istirahat siang selama 2 jam sampe jam 2.45 siang. Jam 3 sore aku pergi sama temenku untuk nonton dan menghadiri pameran pendidikan di luar negeri. Ternyata pamerannya dibawah harapan. Aku kira tuh pamerannya bakalan gede dan hebat gitu dan kita bakalan ketemu banyak orang asing disana. Tapi tadi nggak kayak gitu. Habis itu, kita meninggalkan pameran jam 4 sore trus kita ke Plaza Ambarrukmo (sebenernya sih kita nggak ngerencanain mau ke PA, tapi karena kita menghabiskan lebih sedikit waktu di pamerannya, kita jadi ada waktu untuk dihabisin, dan PA lumayan deket sama tempat pamerannya, makanya kita pergi kesana). Kita di PA tadi sekitar 1 jam trus makan malem di Waroeng Steak/ Habis itu kita pulang. Di rumah aku main komputer sama main internet.

No comments:

Post a Comment