Friday, November 17, 2006

#241 - Blog Trouble

ENGLISH

Well, finally now all of the problems have been solved. Now, I have known how to put the Haloscan back. A Big and Special THX to Sheilla..... :)

Btw, these days, my frequencies of surfing the net via hotspot have increased significantly. There are 2 main reasons. First, surfing the net via hotspot is a lot more comfie than at the net café plus since I have my car right now, traveling is not a big obstacle anymore. Second, the f***ing problem which appeared this week really pushed me to surf the net more.

However, talking about BETA, it was truly sucks when we first switched our blog to it. So many different things, different code, different template, different way to edit my blog, etc really confused me at the beginning. But in the end, I think that suckiness was paid. I got some extra features which I couldn’t get if I stay at the older version of Blogger, easier way to add some sidebar feature, and hopefully, a lighter page to browse..... :)


BAHASA INDONESIA


Hmm, akhirnya sekarang semua permasalahan sudah terpecahkan. AKu skarang dah tau cara ngembalikin si Haloscan balik kesini, THX yang besar banget dan spesial buat Sheilla..... :)

Btw, belakangan ini, frekuensiku ngenet via hotspot meningkat dengan sangat signifikan loh. Ada 2 penyebab utama. Pertama, internetan pake hotspot tuh lebih nyaman daripada di warnet, plus karena aku dah ada mobil, jalan-jalan sudah bukanlah halangan besar lagi. Kedua, masalah br****** yang muncul belakangan ini bener-bener memaksa aku untuk internetan lebih sering.

Hmm, ngomong-ngomong tentang BETA, memang bener-bener menyebalkan saat pertama kali kita berpindah dari blogger biasa ke BETA. Ada banyak hal yang berbeda, kode yang berbeda, template yang berbeda, cara yang berbeda untuk ngedit blog, dll bener-bener membuat saya bingung awalnya. Tetapi ke-menyebalkan-nya itu pada akhirnya menurutku terbayar koq. Aku dapat beberapa fitur ekstra yang nggak bisa aku dapatkan di blogger versi lama, lebih gampang dalam menambah fitur2 di sidebar, dan semoga banget nih, halaman yang lebih enteng untuk dibuka..... :)

1 comment: