Saturday, November 04, 2006

#234 - Whatta Day!!! (1)

ENGLISH

Arrgggghhh..... . Today has been such a tiring exhausting day for me.

According to my lectures schedule, just as usual, Saturday is one of the hardest day of the week. My lectures on Saturday start at 7 AM and finish at 1 PM. Unfortunately, according to the schedule, there is NO time-break, arrrggghhhh... (but in fact, we actually get about 20 - 30 minutes time break after each lecture). But that's not the reason why Saturday is hard, 7 AM IS... :( :( :(

Then, just for today, afterschool time, we had to have a meeting first about BTS, an intra-math magazine. Next January, my class (2006) will (have to) take the responsibility to be the official of this magazine. Therefore, the previous official (class 2005) want to "prepare" us first before taking that job, so when the time is coming, we (hopefully) won't meet any difficulty. After that meeting, I got 2 jobs. First, to get an inspirational story (which I stole from here; special THX to Om Upar...... :D). Second, to do an interview with a senior about Math Club. All of them have to be already done by next Monday.

Then, my day wasn't over yet. I still had to finish my Elementary Statistics homework. Arrrggghhh..... . After finishing that homework for about 1.5 hours, I finally could take a rest.... :D. Two days ago, I also had to make my First Calculus Homework, I almost gave up at the third question, but with great effort (wakzzz.... :P) finally I could solve that problem... :P. There are apparently pretty much homework (and also quiz(es)) for next week. ARRRGGGHHHH.......

Btw, yesterday finally I got my last UTS scores. I got 97 for English and 90 for Elementary Statistics Labwork. Those are the highest mark in my class, he3... :D


BAHASA INDONESIA

Arrgggghhh..... . Hari ini bener-bener hari yang melelahkan sangat melelahkan untuk saya.

Berdasarkan jadwal kuliah saya, seperti biasanya, Sabtu adalah salah satu hari terberat dalam satu minggu. Kuliahku hari Sabtu dimulai jam 7 pagi dan selesai jam 1 siang. Sayangnya, berdasarkan jadwal juga, ternyata NGGAK ada istirahatnya loh, arrrggghhhh... (tapi kenyataannya sih, kita dapet sih sekitar 20 - 30 menit istirahat habis tiap kuliah). Tetapi itu bukanlah alasan kenapa Sabtu itu berat, jam 7 pagi ADALAH ALASANNYA... :( :( :(

Trus, khusus untuk hari ini, habis kuliah, kita harus meeting dulu tentang BTS, sebuah majalah intra-matematika. Besok Januari, angkatanku (2006) kan yang (harus) akan mengambil tanggung-jawab untuk menjadi redaksi resmi dari majalah ini. Makanya, redaksi sebelumnya (angkatan 2005) kan mau "mempersiapkan" kita dahulu sebelum mengambil pekerjaan itu, jadi saat waktunya tiba ntar, kita (harapannya sih) nggak akan menemui kesulitan. Habis meeting itu, aku dapet 2 kerjaan deh. Pertama, untuk mencari cerita inspirasional (yang aku curi dari sini; THX banget untuk Om Upar...... :D). Kedua, untuk mewawancarai seorang senior tentang Math Club. Kesemuanya harus sudah selesai besok Senin.

Trus, hariku belum selesai loh. Aku masih harus menyelesaikan PR Statistika Elementer saya. Arrrggghhh..... . Habis menyelesaikannya selama sekitar 1,5 jam, pada akhirnya aku bisa istirahat deh.... :D Dua hari yang lalu, aku juga harus menyelesaikan PR Kalkulus 1 sayam aku hampir aja menyerah pada pertanyaan ketiga, tapi dengan usaha yang keras (wakzzz.... :P) aku bisa memecahkan masalahnya... :P. Ternyata untuk minggu depan ada banyak PR (dan juga kuis) nih. ARRRGGGHHHH........

Btw, kemarin akhirnya aku mendapatkan nilai terakhir UTSku yang belum dibagi. Aku dapet 97 untuk Bahasa Inggris dan 90 untuk Praktikum Statistika Elementer. Keduanya adalah nilai tertinggi di kelas saya, he3... :D

No comments:

Post a Comment