Wednesday, August 16, 2006

#193 - The Most Expensive "Angkot" and Today!!!

ENGLISH

Yesterday afternoon, my friends and I went to Ciwalk by an angkot (because we only had to catch one angkot to go there (note: angkot is a public mass transport vehicle)). Unfortunately, I got a similar (or even worse) experience with what happened with
Engeltje at this entry
). Actually before catching the angkot, I felt a strange instinct (or probably feeling) in my heart, I dunno why. The angkot we were was full of passengers and we had to sit so close to others. A young man (I guess at his 20s) sat next to me, and he got out from the angkot at the Cihampelas and Setiabudi T-Junction. Actually after that I felt something strange with my pocket, I thought my cellphone was misplaced so it felt so "unusual", so I just didn't care of it. Then, we arrived at Ciwalk, we got out, and yes, it was getting weirder and weirder, my pocket was EMPTY!!!! Arrrggghhhh..... . That 20s year old guy had just stolen my cellphone!!! Hmm.... . Then I told this problem to the driver and some other passengers (I was not really panic at all,I tried to be calm), tried to call it, but it was not inside the angkot, so it must have been stolen by that guy. I was pissed off, but there was nothing I could do. So I called my parents and told the truth, and I was permitted to purchase a new cellphone, and for sure, I lost most of my friends' contact number. That was SO annoying...

Actually, today, 16th August 2006, is my lil' brother's 15th birthday. So, HAPPY BIRTHDAY MY BROTHER!!! Last year, we could celebrate it together with my family by having dinner at Bumbu Pawon Yogyakarta, playing bowling, and one good news was that starting that day, we started using cable connection to surf the net. The whole story is able to be read at
this entry.

Today, I also start my college-time, by having the first day of OSPEK. I don't know what's gonna happen, but let it just flow, and it will end pretty quickly next Saturday (well, I hope so, he3... :D).

Hmm, tomorrow is Indonesia's 61st Independence Day, so we are gonna have a ceremony tomorrow morning at college. Hopefully Indonesia will be a lot better than last year even so many disasters have appeared in this country right now.

BAHASA INDONESIA

Kemarin siang, temen-temenku sama aku pergi ke Ciwalk naik angkot (soalnya kan kita cuma perlu naik 1 angkot untuk pergi kesana (note: angkot adalah alat transportasi umum)). Sayangnya, aku mendapatkan situasi yang mirip (atau bahkan lebih buruk) dari yang dialami
Engeltje di postingan ini). Sebenernya sebelum naik angkotnya, aku udah merasakan insting (atau mungkin perasaan) yang aneh di dalam hati, aku nggak tahu kenapa. Angkot yang kita naiki tuh penuh banget dan kita harus duduk berdempetan dengan yang lain. Seorang laki-laki muda (menurutku sih umurnya 20an) duduk di sampingku, dan dia turun dari angkot di pertigaan Jalan Cihampelas dan Setiabudi. Sebenernya habis itu aku merasakan hal yang aneh dengan kantongku, aku kira sih hapeku ya cuma kegeser aja jadi rasanya "nggak biasa", jadi ya aku nggak terlalu memikirkannya. Trus, kita sampe di Ciwalk, kita turun, dan bener aja, keadaan menjadi semakin aneh dan aneh, kantongku KOSONG!!!! Arrrggghhhh..... . Laki-laki 20 tahun itu baru aja mencuri hape saya!!! Hmm.... . Trus aku ngomong masalah ini ke sopir dan beberapa penumpang lainnya (aku nggak terlalu panik sama sekali sih waktu itu, aku mencoba untukkalem), mencoba meneleponnya, tapi hapeku nggak di dalam angkot, jadi pasti sudah dicuri sama laki-laki itu. Aku marah banget, tapi dah nggak ada yang bisa aku lakukan. Jadi, aku telpon ortuku dan aku diizinkan untuk beli hape baru, dan tentu aja, aku kehilangan banyak nomer-nomer hape temenku. Itu SANGAT menjengkelkan...

Sebenernya, hari ini, 16 Agustus 2006 adalah hari ulang tahun ke15nya adikku. Jadi, HAPPY BIRTHDAY MY BROTHER!!! Tahun lalu, kita bisa merayakannya bersama dengan keluargaku dengan makan di Bumbu Pawon Yogyakarta, main bowling, dan satu berita bagusnya adalah dimulai hari itu, kita memulai menggunakan koneksi kabel untuk main internet. Keseluruhan ceritanya bisa dibaca pada
postingan ini.

Hari ini, aku juga memulai hari-hari perkuliahanku dengan menjalani hari pertama dari OSPEK. Aku nggak tahu apa yang bakalan terjadi, tapi ya biarlah kesemuanya mengalir, dan ini akan berakhir dengan lumayan cepat besok Sabtu (hmm, aku harap sih, he3... :D).

Hmm, besok adalah Hari Kemerdekaan Indonesia yang ke-61, jadi kita akan menghadiri upacara bendera di kampus. Semoga Indonesia akan menjadi semakin baik dari tahun lalu walaupun banyak bencana yang sudah muncul di negeri ini saat ini.

No comments:

Post a Comment