Friday, August 11, 2006

#191 - Friday (11/08)

ENGLISH

This morning I got up at 8.15 AM, then after tidying my room and having breakfast, I went to an internet cafe near my boarding house. At 11 AM, my friends and I went to Istana Plaza (IP) at Pasir Kaliki. We went there by an angkot (public transportation), and just like what
Engeltje said, going by an angkot is definitely not comfortable. We said "IP", and the driver said okay, but then, he didn't drive to IP, but BIP (Bandung Indah Plaza) and he defended that he was sure hearing the word "BIP" instead of "IP". Arrrggghhhh.... . Next time catching angkot, I won't say abbreviation.

Well, then finally we arrived at IP after catching 3 angkot-s. At IP, we played ice-skating. It was my first time and it was VERY DIFFICULT plus watching the
second episode of The Apprentice 4 really dreaded me, since Rebecca got a broken ankle and she had to walk with crutches because she fell when she was skating. After ice-skating for about 2 hours, we left the arena, and had lunch. I tried Mi Hotplet Singapore (my friends and some people said its menu was delicious, and I was really curious). But, honestly, I DON'T like it. Then, we went to J.Co (my friend wanted to eat its donuts), then we went back home.

::: Rebecca just after the accident

BAHASA INDONESIA

Pagi ini aku bangun jam 8.15 pagi trus habis merapikan ruanganku dan sarapan pagi, aku pergi ke warnet di deket tempat kos-ku. Jam 11 siang, temen-temenku sama aku pergi ke Istana Plaza (IP) di Pasir Kaliki. Kita kesana naik angkota (angkutan kota), dan seperti katanya
Engeltje, pergi naik angkot tuh bener-bener nggak nyaman. Kita dah ngomong "IP", trus sopirnya bilang iya, tapi kemudian, dia nggak nyetir ke IP tapi ke BIP (Bandung Indah Plaza) dan dia melindungi diri kalo dia tuh denger kata "BIP" bukan "IP". Arrrggghhhh.... . Lain kali kalo aku naik angkot aku nggak mau pake singkatan deh

Kemudian akhirnya kita sampai di IP setelah naik 3 angkot. Di IP, kita main ice-skating. Tadi tuh pertama kalinya saya main dan ternyata SANGATLAH SUSAH plus menonton
episode kedua dari The Apprentice 4 bener-bener menakutkanku, soalnya Rebecca tuh patah kaki dan dia harus berjalan memakau tongkat gara-gara dia jatuh waktu lagi main skating. Habis main ice-skating selama 2 jam, kita meninggalkan arenanya dan makan siang. Aku mencoba Mi Hotplet Singapore (beberapa temenku dan orang-orang ngomong kalo makanannya enak, dan aku jadi penasaran deh). Tapi sejujurnya, kalo aku NGGAk suka deh. Trus kita pergi ke J.Co (temenku pingin makan donatnya tuh), trus kita balik ke rumah.

No comments:

Post a Comment