Monday, November 14, 2005

Sunday and Monday

ENGLISH

If you live in Indonesia probably you know that there was a rumor that the Mei 1998 tragedy would be happened again yesterday (13th November 2005). Personally, I don't believe with that kind of rumor. Why? First, it's only a rumor. Second, the rumor is unlogical. I don't want to talk more about it because it's very very racist.

Well, yesterday I got a new book to read. The title is "The Da Vinci Code". Probably some of you have already read this book (this book is not new, it was first published several months ago). My friends have already told me several times that I should read this book. They always persuade me to buy and read this book. Finally, they convince me now. I bought it, and now I have only read until Chapter 5 (I'm a slow reader and I enjoy it because I want to enter the book's world :D). My first comment: I think it's gonna be fun :D

Monday is the hardest day for my class. I don't know why I just felt that I enjoyed my schoolday this morning. My physic teacher showed me (yes, only me) some books to read to help me success in the overseas univerity entrance test and some competitions. Probably next week I will borrow those books and start to read and study hard..... . Then, she also asked me to join a math and physic competition next week at Sanata Dharma University. I'm mentally burdened because last year my school was the winner and now I have to keep it. Wow......


INDONESIAN

Kalo kamu tinggal di Indonesia, mungkin kamu dah tau kalo disini ada rumor bahwa peristiwa tragedi Mei 1998 akan terjadi lagi kemarin (13 November 2005). Secara pribadi, aku nggak percaya sama rumor semacam itu. Kenapa? Pertama, ini cuma rumor (isu). Kedua, isunya nggak logis banget. Aku nggak mau ah ngomongin tentang ini lagi soale rumornya tuh sangat sangat rasis.

Kemarin aku dapet sebuah buku baru untuk dibaca. Judulnya adalah "The Da Vinci Code". Mungkin beberapa diantara kalian dah pernah mbaca buku ini (ini bukan buku baru/gress, buku ini pertama kali terbit beberapa bulan yg lalu d kayanya). Beberapa temenku dah ngomong sama aku beberapa kali kalo aku perlu mbaca buku ini. Mereka mendorong aku untuk beli dan baca buku ini. Akhirnya, mereka berhasil meyakinkan aku sekarang. Aku beli, trus sekarang aku baru baca sampe bab 5 (aku mbacanya pelan dan menikmati, soale aku pingin mencoba masuk ke dunia buku itu :D). Komentar pertamaku: wah, kayaknya bakalan asik nih... :D


Senin adalah hari yang terberat untuk kelasku. Tapi aku nggak tau napa aku rasanya bisa menikmati hari sekolah tadi pagi. Guru fisikaku menunjukkan ke aku (ya, cuma ke aku) beberapa buku untuk dibaca untuk membantu aku sukses di ujian masuk universitas luar negeri dan beberapa lomba. Mungkin minggu depan aku bakalan pinjem buku2 tsb untuk dibaca dan memulai belajar keras.... . . Trus dia juga nyuruh aku ikutan lomba matematika-fisika di Sanata Dharma. Aku terbebani secara mental soale taun lalu sekolahku juaranya dan aku sekarang harus mempertahankannya.... . Wow....

2 comments:

  1. Aduh Zilko..kalo kamu udah usai bacanya bilang gw ya.. berbobot gak ceritana..:)

    Mau ke universitas di negara mana??
    Kalo mau tekhnik..ke Holland aja.
    Univ tekhnik yang di Eindhoven ngetop loh..(kok jadi reklame begini..wakakakakk)

    Semoga sukses yaa..

    ReplyDelete
  2. Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!

    I have a ek holdent-shirt site called Holden Tees. We're a small company and we sell shirts and stuff.

    Come and check it out if you get time

    -Holden Tees

    ReplyDelete