Saturday, November 26, 2005

Saturday....

ENGLISH

Today I got up at 5.45 AM in the morning. I had to go to school today when some other schools have holiday. Arrggghhhh................. (but yesterday they had a ceremony at their school and we didn't). We had a math exam today about derivative and anti-derivative. I think I could do them quite well (even I couldn't recheck all of my answers because I was running out of time....). Today there was a presentation from Nanyang Technological University (NTU) at my school. It was interesting and I have already applied for it. We will have the entrance test next February (I hope I can pass it, Amen ). After that I went back home. Then, I had my hair cut. At 3 PM I already arrived at home, then I took a nap until 6 PM (I was sooooo sleeepppyy....). Then for dinner I ordered Mc.D's friend chicken and beef-burger.... . At night I watched tv and surfed the Netz.... . That's all for today...

Oh yes, almost forgotten. I have already finished reading the 631 pages novel,"The Da Vinci Code". It's such a great story... . I like it.... . It's about mystery and all the story only happened in 1 night. So it was a looong night... . Well, if u r interested in reading it, I recommend u to do so.... .




INDONESIAN

Hari ini aku bangun jam 5.45 pagi. Habis itu aku pergi ke sekolah hari ini dimana beberapa sekolah lain lagi libur. Arrrgghhhhh................. (tapi kemarin mereka ada upacara di sekolah masing2 dan sekolahku engga). Tadi kita ada ulangan matematika tentang integral diferensial. Kayaknya sih aku bisa ngerjainnya lumayan lah.... (biarpun aku nggak sempet ngecek ulang soalnya kekurangan waktu....). Hari ini ada presentasi dari Nanyang Technological University (NTU) dari Singapore. Menarik juga dan aku dah apply kesana. Ntar bakalan ada tes masuk bulan Februari (dan aku harap aku bisa lolos, Amin ). Habis itu aku pulang ke rumah. Trus aku potong rambut. Habis itu jam 3 aku dah sampe rumah, trus tidur sampe jam 6 sore (aku ngantuuuukkk banget....). Untuk makan malem aku pesen ayam goreng sama beef-burgernya Mc.D. Malemnya aku nonton tv sama main internet... . Itu aja untuk hari ini...

Oh iya. Nyaris kelupaan. Aku dah selesai mbaca novel 631 halaman yang berjudul,"The Da Vinci Code". Ternyata ceritanya bagus bangeeettt... . AKu seneng... . Tentang misteri gitu trus ceritanya cuma terjadi dalam 1 malam. Jadi itu bener2 malam yang panjang.... . Kalo kamu tertarik baca, aku menganjurkan kamu untuk melakukannya....

4 comments:

  1. Hi Amy....

    In Indonesia, most students go to school on Saturday (only a few schools are close on that day.... :D)

    ReplyDelete
  2. hai zilko, lam kenal jg.. thx 4 visiting my blog! btw, g dah baca da vinci code dan angel & demon jg. (pengarangnya sama) tar g review kapan2 y, hehe.. jgn lupa sumbang saran.. oiya tadinya mo isi di shoutbox tp kuper nih ga tau kudu isi di mana...

    ReplyDelete
  3. To Oink.

    Lho, di shoutboxnya ada tombol "CHAT NOW" kan? Nah, klik tombol itu, ntar kan keliar pilihan nama, url, email, message, dll (kayak biasanya.... :D).

    ReplyDelete
  4. Tak doain kamu lolos seleksi ya Ko..ebaat deh kamu tuh..:)

    Mudah-mudahan Sade juga ebat kayak kamu..:)

    *bagi salju ke jogya*

    ReplyDelete