Wednesday, September 27, 2006

#213 - A Boring Day

ENGLISH

As you can read
here, actually last week I was supposed to join a retreat program from my campus, but I didn't. So, last Monday Vice-Dean called some friends (who also absent from that program) and I to ask the reason why we were absent. I told him the truth that I was way too exhausted and didn't feel so good. Then, he asked whether we wanted or not to join this program next Wednesday (today) along with Computer-Science and Physics students. Well, I refused that offer because I was so lazy. My consideration was: if I accepted that offer, I would miss at least 2 classes (and actually 4 classes since there will be another 2 additional classes because next Saturday will be off due to the graduation day), and next week is Mid-Semester Exams Week and usually some lecturers give us some "spoilers" about the exam in the final class before the exam. In the end, I, again, don't participate on that program, he3... :)

Btw, because yesterday I had nothing to do, so I made up my room. Before, it was a totally mess. Yesterday I made up my table, swept and cleaned my room's floor, and cleaned my bathroom. Well, you can see my table's "before-and-after" pic below. I'm pretty satisfied with what I did yesterday, and now my room is a LOT tidier and also cleaner, he3... :P

Btw, tomorrow morning there will be an additional class at 8 AM.
** Devil Side : "Arrggghhh.... . Why 8 AM!?!? That's so early in the morning, why not at 9 AM or 10 AM so I could get up not really early??"
** Angel Side : "Hmm... . It's better than if it would be at 7 AM in the morning.... :)"


::: my table's "Before-and-After" pic

BAHASA INDONESIA

Seperti yang bisa dibaca
disini, sebenernya, minggu lalu aku seharusnya mengikuti program rekoleksi yang diadakan kampusku, tapi aku nggak ikut. Jadi, Senin kemarin Wakil-Dekan memanggil temen-temen (yang juga absen dari kegiatan itu) dan aku untuk tanya kenapa koq kita nggak ikut. Aku bilang yang sebenernya kalo aku kecapekan dan nggak enak badan. Trus, dia tanya, mau nggak kalo kita ikut program rekoleksi susulan Rabu besok (hari ini) bersama anak-anak Ilmu Komputer dan Fisika. Hmm, aku menolak tawaran itu gara-gara aku males sih. Pertimbanganku: kalo aku menerima tawaran itu, aku akan bolos minimal 2 kelas (malah sebenernya 4 kelas soalnya akan ada 2 kelas tambahan lagi gara-gara besok Sabtu libur karena hari wisudaan), dan minggu depan adalah Minggu Ujian Tengah Semester dan biasanya beberapa dosen kan ngasih semacam "bocoran" tentang ujian di kelas terakhir sebelum ujian. Akhirnya aku nggak ikut lagi deh, he3... :)

Ngomong-ngomong, karena kemarin aku lumayan nganggur, jadi aku membersihkan ruanganku deh. Sebelumnya, ruanganku bener-bener berantakan. Kemarin aku menata meja, nyapu dan ngepel lantai, dan membersihkan kamar mandiku. Bisa dilihat tuh gambar "sebelum-dan-sesudah"nya mejaku di atas. Aku lumayan puas dengan apa yang aku lakukan kemarin soalnya sekarang ruanganku jadi JAUH lebih rapi dan juga bersih, he3.... :P

Ngomong-ngomong, besok pagi akan ada kuliah nih tambahan jam 8 pagi.
** Sisi Setan: "Arrggghhh.... . Kenapa jam 8 pagi!?!? Koq pagi banget sih, kenapa nggak jam 9 atau 10 pagi aja jadi aku bisa bangun nggak pagi-pagi banget gitu??"
** Sisi Malaikat: "Hmm... . Masih lebih baik tuh daripada kalo itu misalnya diadain jam 7 pagi.... :)"

No comments:

Post a Comment