Monday, September 25, 2006

#212 - Plain Weekend & Cable

ENGLISH

Last weekend was one of the most plain weekend here since I moved to Bandung. I did nothing special, went nowhere (just around my boarding house), and spent my time most in front of my friend's computer playing game.

Yesterday morning I got up at about 9 AM, and at 9.30 AM I had breakfast and actually planned to go to internet cafe just after finishing my breakfast. But guess what?? It was still closed!! It was Sunday, 9.30 AM, and it was closed??? So, I had no other choice, I had to walk a lot further to go to another cafe. Then, the second nearest internet cafe from my boarding house was ALSO closed!! I don't know why, so weird. Did people turn lazy because it was Sunday and the first day of fasting (if they were Moslems)?? It was 9.30 AM!!! Then, I walked again, and finally found an internet cafe, but it was SOO far away... .

Then, after that I went back home, knocked my friend's door, and luckily he was at home. Then, I "capitalized" his computer for a while and played The Sims. It was pretty interesting I think (because I had nothing else to do). And time ran so fastly when I played that game.... :( In the evening, I went to the internet cafe again, and it was STILL closed!! Arrrggghhhh.... . Apparently, they were doing maintenance to their computers....

----------

Btw, God is fair. Last weekend was not a whole mess for me because I got a good news. Finally, starting last Saturday, I got the cable connection so now I am capable of watching cable TVs.... :D >> but it had been pretty late since Rockstar Supernova and The Apprentice had finished... . But that's okay, some other programs are also interesting... :D

BAHASA INDONESIA

Akhir minggu lalu adalah salah satu wiken terdatar disini semenjak aku pindah ke Bandung. Aku nggak melakukan apa-apa yang spesial, nggak kemana-mana (cuma di sekitar kost), dan menghabiskan kebanyakan waktuku di depan komputer temenku mainin game.

Kemarin pagi aku bangun sekitar jam 9 pagi, dan jam 9.30 pagi aku sarapandan sebenernya sih berencana mau ke warnet habis selesai makan paginya. Tapi tebak gimana?? Masih tutup!! Kemarin kan hari Minggu, jam 9.30 pagi, dan masih tutup??? Jadi, aku nggak punya pilihan lain, aku harus jalan jauh lebih jauh lagi untuk pergi ke warnit lainnya. Trus, warnet kedua yang paling deket dari kosku JUGA ternyata tutup!! Aku nggak tahu kenapa, aneh banget. Apa orang berubah menjadi malas ya karena kemarin tuh Minggu dan haru pertama dari puasa (kalau mereka beragama Islam)?? Jam 9.30 pagi!! Trus, aku jalan lagi, dan akhirnya menemukan warnet, tapi JAUH skali tuh.... .

Trus, habis itu aku balik, mengetuk kamar temenku, untungnya dia di kos. Trus, aku "menguasai" komputernya sebentar mainin The Sims. Lumayan menarik sih menurutku (soale aku nggak punya kegiatan lain untuk dilakukan sih). Dan waktu berlari dengan sangat cepatnya waktu aku main game.... :( Sore harinya, aku ke warnet lagi, dan ternyata MASIH tutup!! Arrrggghhhh.... . Ternyata, mereka lagi melakukan perawatan ke komputer mereka....

----------

Ngomong2, Tuhan itu adil. Akhir minggu kemarin nggak sepenuhnya parah untuk aku soale aku dapet berita bagus. Akhirnya mulai Sabtu kemarin, aku dapet koneksi kabel dan sekarang aku bisa nonton TV Kabel deh.... :D >> tapi udah agak telat tuh, soalnya Rockstar Supernova sama The Apprentice kan dah selesai. Tapi nggak papa juga sih, beberapa program lain juga menarik.... :D

No comments:

Post a Comment