Monday, September 11, 2006

#204 - Food Poisoned

ENGLISH

Hi all, last weekend was like a hell for me because I was sick. I'll write the chronology:

Saturday

Last Saturday, there was a math seminar at campus for the whole day, started at 8 AM and finished at 4 PM. So, I got up at 6.30 AM, had my breakfast (chinese food which I bought the night before), then went to campus. At 12 PM, there was a lunch break, and at 1 PM, the seminar started again. Then, at about 4 PM, when we were permitted went back home, I felt dizzy in my head, and I was SOO "weak". I had cold. Then, I took a rest for 2 hours. That night, I was still unhealthy, I went to an internet cafe, and just not like usual, I was quick, less than 30 minutes, I went back home. At home I consumed Decolgen (Dizzy Tablet) and Redoxon (Vitamin C). At that time I thought I was way too exhausted because in the last 3 days, I had been so busy.

Sunday

Then, on Monday morning, my dizzy head had gone, but there was still one problem, I was still so weak, had no passion of doing something and didn't even have appetite. Then, I found out that another problem had shown up, I got DIARRHEA!!! Then, I realized that probably way too exhausted was not the reason why I was sick, but got poisoned was. So, in Bandung, I have got a similar experience with what
Mrs. Decante got some months ago... :) Yesterday, I slept all the day, and in the evening, my friend asked me to go to Pizza Hut, and not like usual, I only ate a little, and still didn't have appetite. Then, we went back home.

Today until 9.40 AM

I'm in a better condition right now, even still haven't been 100% fit, but about 70 - 80%.... :)

BAHASA INDONESIA

Hallo semua, weekend kemarin tuh kayak neraka untuk aku soalnya aku sakit. Ini dia kronologinya:

Sabtu

Sabtu kemarin, ada seminar mat di kampus sepanjang hari, dimulai jam 8 pagi dan berakhir jam 4 sore. Jadi, aku bangun jam 6.30 pagi, trus makan pagi (chinese food yang aku beli semalam sebelumnya), trus pergi ke kampus. Jam 12 siang ada istirahat siang dan makan siang deh, dan jam 1 seminarnya mulai lagi. Trus sekitar jam 4 sore ketika kita diijinkan pulang, aku ngerasa sakit kepala, dan aku tuh "lemaaah" sekali. Aku lagi demam. Trus, aku istirahat deh selama 2 jam. Malamnya aku masih nggak sehat, aku pergi ke warnet, dan nggak kayak biasanya, aku cepet, kurang dari 30 menit udah pulang. Di kos aku mengkonsumsi Decolgen (Tablet Sakit Kepala) dan Redoxon (Vitamin C). Pada waktu itu aku kira aku tuh kecapekan banget soalnya dalam 3 hari belakangan, aku tuh sibuk banget.

Minggu

Trus, Minggu paginya, rasa sakit kepalaku udah pergi, tapi masih ada 1 masalah, aku masih lemah banget, nggak ada semangat melakukan sesuatu, bahkan nggak punya nafsu makan. Trus aku menyadari kalo masalah lain sudah muncul lagi, aku DIARE!!! Trus, aku sadar bahwa penyebabnya mungkin bukan karena terlalu capek, tetapi karena aku keracunan makanan. Jadi, di Bandung, aku sudah mendapatkan sebuah pengalaman yang mirip sama yang udah dialami oleh
Mrs. Decante beberapa bulan yang lalu... :) Kemarin, aku tidur sepanjang hari, dan sore harinya, temenku ngajak aku ke Pizza Hut, dan nggak kayak biasanya, aku cuma makan sedikit, dan nggak punya nafsu makan deh. Trus, kita pulang deh.

Hari ini sampe jam 9.40 pagi

Aku dalam kondisi yang lebih baik saat ini, walaupun belum fit 100%, tapi udah sekitar 70 - 80%... :)

No comments:

Post a Comment