Thursday, December 13, 2007

#450 - Thursday (13/12)

ENGLISH

Huhu!! Finally 3 of my final exams have been passed!! Yaaay!!! Yesterday I had 2 final exams, Physics and Linear Algebra. I think I did well on both, eventho on Linear Algebra I wasn't as confident that I did 100% perfect as I was on the midterm, but I think I did so well, hehe... ;) This morning I had Advanced Calculus Final Exam, and I know I did extremely well, haha. I think I could get 100, hmmm... :D Let's just hope for the best. My next exam is Mathematics Computation and it's gonnabe held next Monday, so now I'm free!! Hurrayy!!!

Btw, 1 hr ago I watched the 4th episode of TARA 2, all teams didn't leave New Zealand and went to Rotorua. Well, apparently Sophie & Aurelia (#8 on leg 3 final placement) were 7 hours behind Pamela & Vanessa (#7 on leg 3 final placement). After finding that news, I know that if there was no equalizer, it's gonnabe hard for Sophie & Aurelia to catch up. The only kind of equalizer which could save them would only be flight, and because they didn't go anywhere far, there was no 'flying to bla bla bla'. Seven hours is damn so long. In the end, yea, my guess was right. There was no single equalizer and Sophie & Aurelia even didn't have the chance to do any challenging task. Allan Wu came to where they were and said they were eliminated... :( Poor them, I like this team.

Anyway, the final placement: 1. Marc & Rovilson (#1 again?? Arrrggghhhh, that's a bit boring); 2. Adrian & Collin; 3. Paula & Natasha; 4. Ann & Diane; 5. Daichi & Sawaka; 6. Pamela & Vanessa; 7. Henry & Terri; 8. Sophie & Aurelia (eliminated)

My fave quote for this leg: Natasha ("Has anyone died doing this?" >> on the water sledging task, LOL)

Btw, yesterday the electricity went off again!! Arrgghh, as a result, again, my internet connection was off until, well I dunno, but at 2 AM this morning it's still off. So apparently, it was not the rain which caused it like I thought before, but it was the electricity!!

::: Natasha & Paula at The Water Sledging Task

::: Vanessa & Pamela after The Road-Block at The Hell's Gate

::: Poor Sophie & Aurelia ... :(

::: "Sophie & Aurelia, you have both been eliminated from the race"

::: Sophie & Aurelia, the third team to be eliminated

::: Leaderboard up to leg 4, courtesy of Inan from AXN Forum

BAHASA INDONESIA

Huhu!! Akhirnya 3 dari ujian akhir saya terlewati sudah!! Yaaay!!! Kemarin aku ada 2 ujian akhir, yaitu Fisika dan Aljabar Linear. Aku rasa aku mengerjakan dengan baik sih di keduanya, walau dalam Aljabar Linear aku nggak seyakin kaya waktu UTS kemarin dimana aku mengerjakan dengan 100% sempurna, tapi aku rasa aku mengerjakannya dengan baik sih, hehe... ;) Pagi ini aku ada ujian Kalkulus Lanjut dan aku yakin aku mengerjakan dengan sangat baik, haha. Aku rasa bisa dapet 100 dih, hmmm... :D Udahlah, berharap yang terbaik saja. Ujianku selanjutnya adalah Komputasi Matematika dan akan diadakannya hari Senin, jadi sekarang saya bebas!! Hoorreee!!!

Btw, sejam yg lalu aku nonton episode keempat dari TARA 2, semua tim nggak meninggalkan New Zealand dan pergi ke Rotorua. Hmm, ternyata Sophie & Aurelia (#8 di posisi akhir babak 3) ketinggalan 7 jam tuh dari Pamela & Vanessa (#7 di posisi akhir babak 3). Habis tau berita itu, aku tau kalo nggak ada equalizer, bakal susah buanget buat Sophie & Aurelia buat mengejar. Bahkan, jenis equalizer yang bisa menyelamatkan mereka tu cuma penerbangan, dan karena mereka nggak pergi jauh, nggak ada tuh 'terbanglah ke bla bla bla'. Tujuh jam kan lama banget. Di akhir, iya, tebakan saya benar. Nggak ada equalizer dan Sophie & Aurelia bahkan nggak berkesempatan untuk melakukan tugas yang seru sebenernya. Allan Wu datang ke mereka dan ngomong kalo mereka tereliminasi... :( Kasian ya, aku suka tim ini padahal.

Ngomong2, posisi akhirnya: 1. Marc & Rovilson (#1 lagi?? Arrrggghhhh, jadi rada membosankan neh); 2. Adrian & Collin; 3. Paula & Natasha; 4. Ann & Diane; 5. Daichi & Sawaka; 6. Pamela & Vanessa; 7. Henry & Terri; 8. Sophie & Aurelia (tereliminasi)

Quote favorit saya dari babak ini: Natasha ("Has anyone died doing this?" ("Apa udah ada yang mati karena melakukan hal ini?") >> di tugas sledging air tuh, LOL)

Btw, kemarin listriknya mati lagi!! Arrgghh, sebagai hasilnya, lagi2, internet saya mati tuh sampe, hmm, gatau sih, tp jam 2 subuh tadi jg masih mati tuh. Jadi ternyata, bukan hujan yang bikin internet mati kaya pikiran awal saya, ternyata karena listrik!!

No comments:

Post a Comment