Monday, September 17, 2007

#407 - Monday

ENGLISH

This morning at 9 AM I had my second mid-term, Probability Theory. I dunno my score yet but I think I did pretty well, he3... :)

Anyway, yesterday there was another air-crash. Not in Indonesia though, but in Phuket, Thailand. A One-Two-Go MD-82 flight 269 registration code HS-OMG crashed after it hit the runway especially hard while attempting to land amid heavy rains and strong crosswinds at Phuket International Airport. Eighty-eight people were killed, including the Indonesian pilot. This aircraft flwe from Don Muang Int'l Airpor, Bangkok (DMK) (Old Bangkok International Airport). My big condolence towards all victims and their family.

Anyway, reading the survivors' testimonies really freaked me out. I don't even wanna imagine it!! :(

Btw, even though I have passed through 2 exams, I still have a lot of things to do, arrrggghhhh..... .

::: One-Two-GO Airlines MD 82 flight OZ-269 registration code HS-OMG after crashed at Phuket Int'l Airport

::: One-Two-GO Airlines MD 82 registration code HS-OMG at Don Muang Airport, Bangkok (11th May 2007). This was the aircraft which crashed yesterday.

BAHASA INDONESIA

Pagi tadi jam 9 aku ada ujian tengah semester kedua saya, Teori Peluang. Aku gatau seh nilaiku brapa, tapi kayake aku bisa deh, he3... :)

Ngomong2, kemarin ada kecelakaan pesawat lagi tuh. Nggak di Indonesia sih, tapi di Phuket, Thailand. Sebuah pesawat MD-82 milik maskapai One-Two-Go penerbangan 269 kode registrasi HS-OMG hancur setelah jatuh ke landasan pacu ketika mencoba untuk medarat di bandara pada saat hujan deras dan angin kencang di Bandar Udara Internasional Phuket. Delapan puluh delapan orang meninggal, termasuk pilotnya yang orang Indonesia. Pesawat ini terbang dari Bandara Don Muang, Bangkok (DMK) (Bandara Internasional Bangkok Lama). Turut berduka cita atas terjadinya tragedi ini.

Oya, membaca keterangan para korban yang selamat bener-bener menakutkan saya deh. Aku bahkan nggak mau membayangkannya!! :(

Btw, walau aku udah melewati 2 ujian, aku masih banyak kerjaan neh, arrrggghhhh..... .

No comments:

Post a Comment