Monday, December 25, 2006

#263 - My Christmas Day

ENGLISH

Just as usual, on Christmas Day, I got up at 6 AM in the morning (that's SO early in the morning in holiday days...) to go to the church. The mass liturgy started at 7 AM. So, these last 2 days, I got up so early in the morning to go to the church... . After 1 hour, the mass liturgy ended, and we (my family and I) went to Jl. Wates to have breakfast at the famous "warung soto", Soto Kadipiro (I haven't had meal there for months!! :D). At 8.45 AM we finished having breakfast and went back home.

At home, I turned my computer on and browsed the net. I also put my new "DECEPTION POINT" (DP) novel on my thighs and read it while my computer was still processing some webs I opened. Actually, I was waiting for 11 AM, where there would be
The Amazing Race Asia Marathon. At 11 AM, I went downstair and turned my TV on. I started watching TARA, and it started with episode 1 in Kuala Lumpur, Malaysia. Well, at first I thought it would be a quick show with 7 compressed episodes, so it probably would only take 2 hours. But I was WRONG!!! AXN showed the whole episodes, and apparently it took 7 consecutive hours!!! Wow... . So, after watching episode 3 in Bali, Indonesia, I turned my TV off and took a nap, he3... (after reading some chapters of DP of course)

This evening, my family and I had dinner at a Balinese Restaurant north to Yogyakarta. It was okay, but I found one big major problem, it was damn hot and extremely spicy!! I couldn't stand of it since I don't really like hot and spicy foods. After that, actually we planned to go to Malioboro Mall, but since there was a small argument, so we cancelled it and just went back home... :(

BAHASA INDONESIA

Seperti biasanya, di Hari Natal, aku bangun jam 6 pagi (itu tuh SANGAT pagi loh di hari-hari liburan seperti sekarang ini...) untuk pergi ke gereja. Misa ekaristi dimulainy jam 7 pagi. Jadi, 2 hari terakhir ini, aku bangun pagi sekali untuk pergi ke gereja... . Habis 1 jam, misa ekaristinya selesai, dan kami (keluargaku sama aku) pergi ke Jl. Wates untuk sarapan di warung soto yang terkenal, Soto Kadipiro (aku dah nggak makan disana selama berbulan-bulan loh!! :D). Jam 8.45 pagi makannya selesai dan balik ke rumah deh.

Di rumah, aku nyalain komputerku dan internetan deh. Aku juga menaruh novel baruku "DECEPTION POINT / TITIK MUSLIHAT" (DP) di pahaku dan membacanya waktu komputerku lagi memproses beberapa web yang aku buka. Sebenernya aku lagi nunggu jam 11 pagi sih, waktu dimana akan ada tayangan maraton dari
The Amazing Race Asia. Jam 11 pagi, aku turun ke bawah dan nyalain TV. Aku mulai deh nonton TARA, dan dimulai dengan episode 1 di Kuala Lumpur, Malaysia. Hmm pertamanya aku kira bakalan merupakan show yang cepet dengan 7 episode yang dipadatkan, jadi ya paling cuma membutuhkan waktu 2 jam. Tapi ternyata aku SALAH!!! AXN menayangkan keseluruhan episodenya, dan ternyata memang membutuhkan waktu 7 jam berturut-turut!!! Wow... . Jadi, habis nonton episode 3 di Bali, Indonesia, aku mattin TV dan tidur siang deh, he3... (habis membaca beberapa bab dari DP tentunya).

Sore tadi, keluargaku sama aku makan malam di sebuah restoran Bali di utaranya Yogyakarta. Lumayan sih, tapi aku menemukan sebuah masalah yang besar, makanannya panas dan sangat pedes!! Aku nggak tahan soale kan aku nggak gitu suka makanan yang pedes. Habis itu sebenernya rencananya sih mau ke Malioboro Mall, tapi karena ada adu argumen yang kecil, jadi nggak jadi deh dan pulang ke rumah... :(

No comments:

Post a Comment