Saturday, November 07, 2009

#774 - Tiring Week

ENGLISH

Finally I got my official IELTS score I took two weeks ago. It was pretty satisfying, even though in some bands I did not do my best, I mean, I could have gotten a better score, hehe :) My overall band score is 7.5, it is beyond the minimum target I need to meet, it is also beyond my own personal target. Considering IELTS preparation I took was this one ONLY, I think I did good. I had never taken any IELTS related test before that. Anyway, the preparation worked really well since I did not make the mistakes I made at the preparation test at the actual test. I got a 9 in my reading test, haha :) I also did good in my speaking test, I got an 8.

Well, anyway, this week has also kinda tiring. A lot of things went on this week. These last three days, I helped at the 2009 Unpar Mathematics Competition. Well, I was one official at the 2007 and 2008 Unpar Mathematics Competition. This year, I am retired, LOL. However, it doesn't mean that I don't care about this competition anymore, therefore I still offered and gave my help :) That's why it has kinda been a bit tiring. Oh, and I also became a judge this year, haha.

BAHASA INDONESIA

Akhirnya aku mendapat nilai IELTS resmiku yang tesnya aku ikuti dua minggu yang lalu. Hasilnya lumayan memuaskan, walau di beberapa area rasanya nggak gitu maksimal sih, dalam artian, rasanya aku bisa mendapat nilai lebih baik lagi, hehe :) Nilai keseluruhanku 7,5, ini di atas nilai minimum yang aku butuhkan, ini juga di atas target personalku. Mempertimbangkan persiapan IELTS yang aku ambil HANYA waktu ini saja, aku rasa aku bekerja dengan baik karena aku tidak membuat kesalahan yang aku buat di latihan. Aku dapat 9 loh di reading, haha :) Aku juga bagus deh di speaking, dapat 8.

Hmm, ngomong, minggu ini melelahkan juga. Banyak hal yang terjadi minggu ini. Tiga hari belakangan, aku membantu panitia Kompetisi Matematika Unpar 2009. Hmm, aku panitia di acara ini tahu 2007 dan2008. Tahun ini, aku pensiun, LOL. Namun, itu bukan berarti lantas aku bisa cuek saja kan tentang acara ini, makanya aku masih menawarkan bantuan :) Makanya deh agak capek juga. O iya, tahun ini aku juga menjadi juri, haha.

No comments:

Post a Comment