Saturday, May 20, 2006

Thursday, Friday, and Error Computer

ENGLISH

Finally, last Thursday our National Final Examination (UAN) was over!! So, right now we are free and don't have to go to school anymore until 19th June to see our examination result. After school, my family and I went to Parangtritis Beach (sorry, no pics >> actually I have 2 pics of it but because my computer is error, I can't upload them) to pray to my grandfather (last Thursday was his birthday >> he passed away about 8years ago... ) Parangtritis was not very crowded since it was not holiday nor weekend.

Yesterday moning, I still had to go to school to return some books (that we borrowed) to the library. I decided to come in the morning so it's still not crowded and I don't have to queue. After thatI went to the internet cafe to be online (my computer was broken down). Then, in the afternoon my friends and I went karyoke again for 2 hours then we went to the bookstore. After that we had dinner at Kiko restaurant. Then, we went back home. Then, I watched Indonesian Idol season 3. Last night the boys were better than last week, and I think Indonesia got it right. We eliminated Omar and Tesa (and last night I predicted them to go, and it came true!!). Dirly was a lot better than weeks before and with that performance I didn't think he would go. Tonight the girls will perform and I will vote for one of them... :)

Arrggghhhh... . One thing that is really getting on my neck is my computer. I don't know why but many viruses infected my computer and I have to get it serviced today, so until Monday I think I can't play computer at home (I still can be online but I have to go to the internet cafe).

INDONESIAN

AKhirnya hari Kamis kemarin Ujian Akhir Nasional (UAN) selesai juga!! Jadi, sekarang kita bebas dan nggak harus pergi ke sekolah lagi sampe tanggal 19 Juni untuk ngelihat hasil ujian kit. Habis sekolah aku sama keluargaku pergi ke Pantai Parangtritis (sorry, nggak ada gambar >> sebenernya ada sih, cuma gara-gara komputerku rusak aku jadi nggak bisa upload tuh gambar) untuk berdoa ke opalku (Kamis kemarin ulang tahunnya >> beliau meninggal sekitar 8 tahun yang lalu...). Parangtritis nggak rame-rame banget kemarin soalnya bukan liburan atau akhir minggu sih.

Kemarin pagi, aku masih harus pergi ke sekolah untuk mengembalikan buku-buku (yang aku pinjam ke perpustakaan). Aku mutusin untuk dateng pagi soalnya masih nggak seberapa rame dan nggak harus ngantri. Habis itu aku pergi ke warnet untuk online (komputerku kan rusak). Trus siangnya aku pergi sama temen-temenku ke karaoke selama 2 jam trus pergi ke toko buku. Habis itu kita makan malam di Restoran Kiko. Trus, kita pulang. Habis itu aku nonton Indonesian Idol musim ketiga. Tadi malam laki-lakinya lebih bagus dari minggu lalu dan menurutku Indonesia benar. Omar dan Tesa tereliminasi tadi malem (sebenernya aku prediksi mereka yang out dan ternyata beneran!!).Dirly jauh lebih baik semalem daripada minggu-minggu sebelumnyadan dengan performa kayak gitu sih juga menurutku nggak bakalan mengeliminasi dia. Nanti malem yang perempuan bakalan tampil dan aku akan vote buat salah satu dari mereka... :)

Arrggghhhh... . Satu hal menyebalkan sekarang adalah komputerku. Aku nggak tahu kenapa tapi ada banyak virus yang menginfeksi komputerku dan aku harus men-servis komputerku hari ini, jadi kayaknya sampai Senin aku nggak bisa main komputer di rumah (aku masih bisa internetan sih tapi aku mesti pergi ke warnet).

No comments:

Post a Comment