Tuesday, June 07, 2005

My Second Exam Day

ENGLISH

Today is my second examination day. I had English and chemistry this morning. Yesterday i had economy and PPKn, they were not so hard but some of them were tricky. I think chemistry and English are the easiest subjects for me (from the 4 subjects that have been tested), i could do most of them (more than 90% :D ). But i don’t know my score yet, because the system is computer system and i think that’s not such a fair system ,because our answers (for the multiple choice section) will be checked by computer. So if our answers are not read by the computer, they will be counted as wrong answers even if they are right. Finally, i withdraw myself from the olympiad competition because i feel not so healthy these days, beside i also feel that i don’t have enough spirit to join this competition.


Four Tested Subjects




INDONESIAN


Hari ini adalah hari kedua ulangan umum. Hari ini adalah bahasa inggris dan kimia. Kemarin ekonomi dan PPKn, mereka nggak terlalu susah sih, tapi beberapa agak menjebak. Dari keempat pelajaran yang sudah dilalui, kayaknya bahasa inggris dan kimia yang paling gampang untuk aku. Aku bisa mengerjakan sebagian besar (lebih dari 90% :D). Aku masih belum tahu nilaiku, soalnya ini menggunakan sistem komputer. Menurutku sistem ini kurang adil, karena jawaban kita (untuk bagian pilihan ganda) akan dikoreksi komputer. Jadi kalau jawaban kita nggak terbaca komputer jawaban kita itu dihitung salah biarpun sebenarnya jawabannya benar. Akhirnya aku mengundurkan diri dari olimpiade soalnya akhir-akhir ini aku memang merasa kurang sehat di samping aku juga ngerasa kalo semangatku ikut lomba kali ini agak kurang.

1 comment:

  1. yup yup.. begitulah sistem komputer. jadi inget jaman gue SD + SMP. Terasa udah lama sekali.

    ReplyDelete